Diskuze

Diskutuj o mykologii, houbách, ale i běžných věcech ze života houbaře

Reakce na příspěvek

"Tak ještě pár kytiček z dneška než to zapadá sněhem. Kovaným houbařům se omlouvám, ale já když vidím kyti, tak neznám bratra houbaře🤣. Je to paráda,…"

Jen přihlášení uživatelé mohou přidávat příspěvky.
Přihlaš se nebo si ho vytvoř zdarma.

89 příspěvků za posledních 7 dní

patkan

21. 10. 2020 - 13:35

Neví někdo co je to za druh?

Vlasta

20. 10. 2020 - 22:04

Dnešní talířek - lišky nálevkovité, lakovky ametystové a babky.

Vlasta

20. 10. 2020 - 22:07

Prosím, mohu poprosit o určení této houby?

vevanek

20. 10. 2020 - 22:31

Pavučinec.

Vlasta

20. 10. 2020 - 23:07

Myslela jsem si to, tak to mám průšvih. Bohužel jsem si o něm přečetla, že se nemá trhat, až když jsem přišla domů. :-(

vevanek

21. 10. 2020 - 07:05

Když potřebujete houbu určit, tak ji musíte utrhnout. Pochybuji, že by to byl nějaký velmi vzácný pavučinec, abyste měla mít výčitky.

stan

21. 10. 2020 - 10:20

Takže určitě pavučinec, ale jaký v podstatě nelze určit. Byl jsem u významného mykologa, soudního znalce v oboru, a ten mi sdělil, že je jich snad 200 , nebo 300 druhů a určování je složité,,,,

Stan

Olda

21. 10. 2020 - 14:52

významný mykolog by řekl, že jich do tisícovky moc nechybí

Avatar uživatele

vlk

21. 10. 2020 - 16:04

...čauky, z utržených Pavučinců si nic nedělej, nacházím jich po lesích na hromádkách spoustu...nechápu, proč je lidi trhaj a pak zahazují...

Vlasta

21. 10. 2020 - 18:25

Když jsem odřízla "nohu" byla tmavě fialová, pak se zabarvení ztratilo. Přečetla jsem si na Wiki, že ten fialový je vzácný, včera jsem jich tedy viděla hodně. Děkuji vám všem z účast. :-)

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

21. 10. 2020 - 20:24

Jenže p. fialový to není.

Olda

21. 10. 2020 - 20:46

Na určení se dávají houby celé, tohle vypadá na p.kozlí

stan

22. 10. 2020 - 08:52

Jo, možná do tisícovky moc nechybí, ale tam již jsou snad i poddruhy.. Jinak mykolog se jmenuje Hlůza ze Šternberka, starší to pán.

Stan

22. 10. 2020 - 09:00

Ještě pro doplnění, jde o profesora Bronislava Hlůzu a mám to štěstí , že tento 91 letý pán je v kondici a snažím se využít každé možnosti ke konzultaci, po které vím, že o houbách nic nevím, tož tak to je...Stan

Olda

22. 10. 2020 - 10:23

Ano, s p. Hlůzou jsem se kdysi poznal

vevanek

20. 10. 2020 - 21:09

Dnes bylo první mrazivé ráno, -3°C v 4. patře. Fotky jsou z pondělí, kdy bylo krásně a ty omrzlé houby z dneška.

šupinovka kostrbatá, křehutka vodomilná, hnojník asi třpytivý, třepenitka maková, lakovka ametystová, slizák mazlavý, slizák lepkavý, šupinovka šedohlínová, muchomůrka červená, 2x květnatec Archerův, šafránka červenožlutá, hlíva fialová, 3x helmovky, čepičatka, hlenka a veverka, co mě pozorovala při focení.

Vlasta

20. 10. 2020 - 21:56

Nádhera, velký obdiv!

Avatar uživatele

vlk

21. 10. 2020 - 16:15

...souhlas s Vlastou, paráda...

Avatar uživatele

Martin

21. 10. 2020 - 18:38

Krásný!

Avatar uživatele

proklek

21. 10. 2020 - 21:25

Hezké fotky. Mohu se zeptat. Ty fotíš někde v Novohradských horách?

vevanek

21. 10. 2020 - 22:10

Převážně na Českokrumlovsku. a Kaplicku. Ale v pondělí jsem fotila u Č. Budějovic.

Vanessagun

22. 10. 2020 - 19:55

Nádherné fotky

Avatar uživatele

Tulák z rokle

23. 10. 2020 - 22:26

Paráda, nádherné fotky, ještě se mám v 66 letech co učit.

Jan

20. 10. 2020 - 20:15

Hezký večer. Pomůže mi někdo s určením. Děkuji.

Jan

20. 10. 2020 - 20:15

Hezký večer. Pomůže mi někdo s určením. Děkuji.

Dušan

20. 10. 2020 - 18:51

Dobrý večer, rád bych poprosil o radu než si zkazím žaludek. Jsou to lištičky pomerančové ? Děkuji moc.

Kuba

20. 10. 2020 - 18:53

Řekl bych že ano, ale lišky to nejsou určitě. Teoreticky by to mohla být jedovatá hlíva olivová.

Dušan

20. 10. 2020 - 19:00

Ještě foto celé houby.

Kuba

20. 10. 2020 - 19:07

Něco z minule jmenovaných to bude, nebo některá strmělka. Raději nekonzumovat.

Avatar uživatele

Forrest Run

20. 10. 2020 - 21:17

Je to lištička pomerančová, jen se doporučuje sbírat mladší plodnice...dlouho totiž vytrvává na stanovišti a po starších se údajně může udělat blbě. Navíc je to houbachuti nevalné, vhodná tak do směsi s houbovým gulášem. Nauč se podzimní houby jako čirůvka fialová nebo č.dvoubarvá, taky jedou mraky bedel, chuťově o několik levelů výše.

Dušan

21. 10. 2020 - 17:40

Děkuji velice za radu. Zůstala aspoň radost ze sběru :-)

patkan

20. 10. 2020 - 18:31

Neví někdo co je to za druh?

Avatar uživatele

Houbytoday

20. 10. 2020 - 18:44

Je možné, že kropetanec, domnívám se,

HT

Jirka B.

20. 10. 2020 - 18:26

Na dvorku mi letos poblíž borovice vyrostl trs čirůvek. Venku vypadají namodrale, po utrhnutí až skoro černě. Typoval bych na čirůvku zemní. Havelka to asi není?

stan

21. 10. 2020 - 09:37

Ano, máš pravdu, jde o čirůvku zemní s největší pravděpodobností.

Také jsem je míval pod borovicemi a i konzumoval. Od r. 2014 je považována za nejedlou( výskyt nějaké jedovaté látky), takže raději nebrat na konzum...

Avatar uživatele

Staňa z Hor

20. 10. 2020 - 13:36

Vážení spoluobčané lesům milí,

zajisté jste si všimli následků dlouho - pod krycím názvem "Boj proti kůrovci" - probíhající akce, totiž Chovu lýkožroutů v Čechách. Ve shodě s poznatky opravdových lesníků, třeba (https://cs.wikipedia.org/wiki/Peter_Wohlleben) totiž že semenáčky vzešlé ze žaludů (bukvic, šišek ...) zasazených pod "mateřským" stromem prosperují NEZÁVISLE na podmínkách okolí (sucho, vítr, horko), prohlašuji po tříletém opatrnickém ověřování, že se stromy opravdu chovají MATEŘSKY. Dokonce okus od vysoké takový semenáček přežije. Opravdu si je (svoje děti) ten strom-rodič rozpozná a podporuje je, seč může. Posílá jim vodu a živiny prostřednictvím HUB. Zatímco na svahu o kousek dál úspěšně schnou importované semenáčky v oplocenkách. Foto z roku 2018 dodám, jen co se podaří je nahrát... Obracím se zde proto na každého houbaře, nechť - když už se sehne k nějaké té plodnici - rýpne klacíkem pod sebe a tu dvě bukvice, tu dva žaludy či šišku opodál nalezené do vzniklého důlku vloží a pak zašlápne ... Nic více, nic méně .. Činili-li bychom tak všichni, bylo by (do určité míry, samozřejmě) po problému ... Lesu zdar

Kalfa

21. 10. 2020 - 09:00

Myšlenka ne špatná, žel prasata ty žaludy vyčenichají i pod zemí, stačí se porozhlédnout, jak je zem pod každým semenným dubem (bukem) přerytá. Prostě ty oplocenky mají sv§j význam.

uska

20. 10. 2020 - 03:15

Pomůžete s určením? Bohužel lepší foto nemám. Jsou to hřiby? Jestli ano, tak kteří. Moc díky

vevanek

20. 10. 2020 - 06:57

Mladé bedly.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

20. 10. 2020 - 14:17

Takže houba😜,ale neméně chutná😉

Z lásky k houbaření od roku 2001
© NaHouby.cz | david@eiselt.cz