Diskuze

Diskutuj o mykologii, houbách, ale i běžných věcech ze života houbaře

Reakce na příspěvek

"Dnešní fotky."

Jen přihlášení uživatelé mohou přidávat příspěvky.
Přihlaš se nebo si ho vytvoř zdarma.

74 příspěvků za posledních 7 dní

Avatar uživatele

Houbytoday

15. 09. 2020 - 12:28

Dobrý den NaHouby, nedá mi to a musím napsat směrem ke kverulantům kteří zde žehrají na to, že lidé chodí do přírody (stejně tak jako oni). Přijde mi od některých přispěvovatelů jako by měl být ten správný houbař pouze ten, který bude nespokojený že rostou hřiby a v příspěvcích se bude vyjadřovat pouze v latině. Houbaření není snad sektářský koníček. Nakonec mi všichni se příspěvky podílíme na tom, že houbařinu propagujeme (každý svým způsobem), a nejen houbařinu, ale i lásku k přírodě a tím i k naší zemi. (teď jsem se nechal trošku unést). To, že se nikdo jde podívat na někoho, že v lese něco fotí mi nepřijde nenormální, víc nenormální mi přijde, že se někdo diví, že ve vrcholu krásné houbařské sezony není v lese sám. Že měl nikdo navigaci, proč ne (já ji nemám), jsme v 21 století. Krásné fotky, které zde někteří presentují by starou Leicou taky neudělal, a kdyby ano, tak by je mohl bez social site ukazovat možná tak dvěma kámošům ve své mykologické společnosti pod kterou spadá. Když jsem byl malý, tak jsem na tátu v lese sakra řval když jsem cokoliv našel nebo se mi ztratil z dohledu, a táta na mě pískal, když jsem mu zmizel z očí. (příjmení Homolka nemám). Vydrž te to bez těch soudů k ostatním, za pár dní (týdnů) hojnost hub v lese skončí a v lese bude zase pohoda a svého choroše si vyfotíte v absolutním klidu. Prima den s nebo bez hub, hlavně at je fajn HT

Avatar uživatele

Martin

15. 09. 2020 - 12:59

Tak koho by nenaštvalo, když mu někdo vysbírá fleky před nosem? Mne určitě ano :)

Ale objektivně mi spíše vadí naprostá neúcta k lesu - hodně houbařů (ne všichni) ho jde prostě vytěžit. Stačí se podívat do některých hromadných skupin na fb, jak se lidi předhání kdo má plnější kufr od auta, každý třetí příspěvek s cigárem, atd. atd. Jednu tuhle skupinu jsem opustil, protože mi z toho bylo úplně špatně - ale ještě jsem pohádal s administrátorem - zastáncem kouření v lese. Zákon nezákon, les neles, hlavně to vytěžit a po nás potopa.

A naopak si velmi vážím všech co se k lesu chovají ohleduplně.

Avatar uživatele

Houbytoday

15. 09. 2020 - 18:22

Jasně že by to naštvalo každého, ale k podobným “pecháčkům” lze přistupovat s nadhledem a ne téměř na pokraji psychického zhroucení. Souhlasím s tím vytěžováním, možná mi ani nevadí množství (nevíme kolik houbařů za tím je), ale způsob. Na některých fotkách ty plné přepravky “smaženice za studena” dávají tušit, kolik z toho poletí do komínu. Fakt je ten, že mi je líto hub, ale i těch, kteří se s tím následně musí “poprat” pokud k tomu vůbec dojde. No nic, bojujeme dál svými příspěvky k oslavě a osvětě houbaření v Čechách. A už dost mudrcovani😉 Good luck, s nebo bez hub HT

15. 09. 2020 - 11:40

Vi nekdo jetli rostou na hriskove Dik Tonda

Avatar uživatele

Peťka

15. 09. 2020 - 01:21

Trutnovsko, různá místa 8.-13.9. Pokaždé na chvíli do lesa, během běhání, nebo procházky, či projížďky. Cíleně navštíveno také "mé ryzcové místo", a tam je naštěstí ještě vše v pořádku. Jinak ve spoustě lesů spoušť (hodně pokáceno, poničeno taháním větví a kmenů,..). I přes velké nájezdy houbařů se stále dá spousta hub najít. Velkou radost udělal ryzec černohlávek a nově objevené kozákové místečko. :)

Celý úlovek č.3, kozák březový, hřib smrkový, bedla vysoká, hřib smrkový, celý úlovek č.2, ryzec smrkový, hřiby smrkové, rodinka můchomůrek červených, muchomůrka č. s hřibem smrkovým, holubinka mandlová, holubinka trávozelená?, březovník obecný, celý úlovek č.1, ryzec černohlávek, hřib smrkový, neurčená houba, hřib smrkový

Avatar uživatele

vlk

14. 09. 2020 - 17:40

...hezké pozdní odpoledne nahoubaři...včera, když jsem vezl kamošovi košík Bedel, tak na ivanovské silnici na jedné Třešni roste hezký mladý Sírovec žlutooranžový...

Szmari

14. 09. 2020 - 12:28

Fotky jsou zde

Olda

14. 09. 2020 - 21:15

Určitě je to jedna ze závojenek, měl bych tip Entoloma lividoalbum, ale bez záruky. Entolomy, mimo podtrnky, se nejí.

vevanek

14. 09. 2020 - 21:30

Zrovna před chvílí mi v Mykologické poradně určili můj dnešní nález také jako závojenku olovověbílou.

Avatar uživatele

Houbytoday

14. 09. 2020 - 21:57

Pro Vevanek: mužů Vás požádat o nějaký odkaz k názvu určení Závojenky olovověbilé. Mám už asi starý atlas a toto označení pro závojenku jsem nedohledal . To platí i pro vyhledávač na Google. Dekuji, rád s Vaší pomoci rozšířím své znalosti. Prima den HT

vevanek

14. 09. 2020 - 22:25

Používám Mykologie.net. Při zadání Entoloma lividoalbum se objeví nabídka závojenka olovověbílá, při rozkliknutí je tam ale uvedeno závojenka hnědošedavá. Tak vlastně nevím, co platí. Ale na jiných webech je to hnědošedavá. Třeba nám Olda řekne víc.

Avatar uživatele

Houbytoday

14. 09. 2020 - 23:11

Pro Vevanek: Tak jsem překlad z latiny který uvádíte dohledal na slovenském webu pod- hodvábnica šedobiela

Entoloma lividoalbum (Kühner & Romagn.) Kubička

závojenka olovově bílá

Zřejmě budou oba překlady na místě, s tím, že běžnější označení je Hnědošedává. No, a jsme o něco chytřejší. Uvidíme co k tomu bude mít za info pan Oldřich. Fajn den HT

Szmari

15. 09. 2020 - 11:57

Díky za určení. Bylo to mé první setkání s vláknicemi - dám si na tyhle mršky pozor :-)

Olda

15. 09. 2020 - 21:58

Ale já jsem ji určil jako závojenku

Szmari

14. 09. 2020 - 12:27

Ahoj nahoubaři.

Tyto plodnice jsem nalezl v posledních prosluněných dnech - rostly však na tomto místě už před týdnem v celkem solidním množství. Lokace je stíněný okraj pastviny na kyselém podloží. Poblíž rostou smrky, habry a několik blíže neurčených listnáčů. Plodnice rostly od okraje hájku až do cca pěti metrů přímo do louky. Na stejném místě se často vyskytují holubinky zápašné, nazelenalé a namodralé. Ve stejnou dobu jako zobrazené plodnice zde rostly i ryzce smrkové.

Mate mě barva výtrusného prachu, u které se nedokážu rozhodnout, zda jde o narůžovělý nebo spíše skořicový, či rezavý. Tipoval jsem přiřazení k závojenkám, hlavně podle tvaru třeně, který v některých případech bývá i velmi mnoho zprohýbaný.

Můžete mi poradil, o jaký druh houby jde? Díky, Jirka.

vevanek

13. 09. 2020 - 19:50

Tady je to pořád hlavně o hřibech. Je těžké najít nějaký jiný druh, který by se dal vyfotit. Vše je okousané od slimáků nebo rozkopané po nájezdu houbařů. Tak aspoň něco.

hřib smrkový 2x, hřib nachovýtrusý, liška nálevkovitá, ryzec černohlávek, muchomůrka slámožlutá, vláknice, kuřátka, pýchavka horská, pýchavka obecná, bělochoroš pýchavkovitý

Kalfa

13. 09. 2020 - 20:15

Já měl docela štěstí na holubinky, tu největší jsem žel nevyfotil, byl jsem tak zničenej taháním koše, že mě to ani nenapadlo, říkal jsem si Až doma a pak jsem jí sloupnul a bylo pozdě, ale podle literatury to mohla být namodralá i když byla hnědá ( a takových bylo víc), pak trávozelená, ty jsou tam tradiční a poprvé i nazelenalá, dokonce ve dvou exemplářích. Pak kvanta černajících a smrdutých a hned vedle ryzce peprné. Ovšem cca 90% úlovků byly hřiby smrkové a jak píšu níže pár exemplářů hnědáčků. Kupodivu jedlý ryzec žádný, ani smrkový, natož černohlávek, které tam docela rostou, holt co les, to originál.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

13. 09. 2020 - 20:20

👏👏 Jak to tak vypadá, díky vysokým teplotám to přestane růst (hřibovité) a už to bude jen o těch správných (a ojedinělých) místech. Pak nastane onen vytoužený "boží" klídek.

vevanek

13. 09. 2020 - 20:23

Zrovna ty holubinky jsou nejvíce okousané, ale roste jich dost druhů. Snad narazím na nějakou pohlednou. Zítra jedu do lesa, kde předpokládám, že hřiby neporostou, tak snad něco nafotím.

Avatar uživatele

Martin

13. 09. 2020 - 20:52

Moc hezký. Hřib smrkový, když hezky naroste, tak je - kromě všech ostatních výhod - opravdu fotogenická houba.

Avatar uživatele

vlk

13. 09. 2020 - 21:11

...moc hezké, jak úlovky, tak fotky...u nás rostoucí druhy jdou spočítat na prstech jedné ruky...zatím bída...

Avatar uživatele

Houbytoday

13. 09. 2020 - 22:57

Dobrý den paní, nebo pane Vevanek. Krásné záběry, pls zda me můžete prozradit jakým telefonem fotíte, já používám 🍏10ku. Dekuju za info, HT

vevanek

14. 09. 2020 - 07:47

Canon PowerShot G7X Mark II

Avatar uživatele

Houbytoday

14. 09. 2020 - 09:08

Ach tak, tak že regulérní fotoaparát . Vaše fota jsou 👌👏! Já zatím zůstanu u fotícího telefonu. Prima den HT

Avatar uživatele

Martin

14. 09. 2020 - 10:47

Ono to není jen foťákem. Tam je více faktorů :)

Avatar uživatele

Houbytoday

14. 09. 2020 - 22:25

Pro Martina: dobrý den Martine, jistě máte pravdu že faktorů je více a může jich být až 50, ale po přečtení recenzí ke kompaktu Canon PowerShot G7X Mark II jich až tak tolik být nemusí. Je to skvělá “hračka” která toho umí vážně moc. Prima den HT

Avatar uživatele

vlk

13. 09. 2020 - 19:04

...hezký večer nahoubaři, dnes brzy ráno v lese nádhera a začíná se něco objevovat...kromě těch na fotkách ještě na dřevě Štítovky, jedna babka a nějaká drobotina...Bedel je doslova jako naseto, ale hříbek ani jeden...zatím...

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

13. 09. 2020 - 20:24

Hezké👏👏

vevanek

13. 09. 2020 - 20:25

Na křemenáče letos nemám štěstí. Zlikvidovali mi les s osikáči a les se smrkovými prořezali, tak už tam najdu tak jeden, dva.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

13. 09. 2020 - 18:31

Zdravím všechny. Nádherný víkend si i přes očekávanou invazi houbařů řekl o výlet. Konečně to v lese aspoň trochu druhově ožilo a začaly růst i muchomůrky červené,ale pořád je to ve srovnání s průměrem v tomto období tak 30%. Nejvíce přibylo pošvatek,ryzců (letos svou hojností překvapují syrovinky) a holubinek ,klubou se muchomůrky růžovky a červené, Také bylo dost menších houbiček typu lakovek,helmovky aj. Bohužel vše je foceno mým starším mobilem,zrcadlovka je "v zajetí" Aleny.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

13. 09. 2020 - 18:36

A jen dodám dva nálezy, které nepatří mezi hojné...nejsem si 100% jistý,ale půjde o druh bedly/bedličky (ve středu klobouku hrbolek s pískově žlutou barvou). Pak kozák barvoměnný. Těch lidí bylo tolik, že při focení mi jeden mamlas málem vlezl na záda. Tak se mějte a snad to oteplení nezastaví růst.

Avatar uživatele

vlk

13. 09. 2020 - 19:06

...druhově paráda...gratuluji k barvoměnnému...

Avatar uživatele

Martin

13. 09. 2020 - 19:22

Věřím, že byl nával.. i tak toho zbylo hodně. Konečně se to pohnulo od "skoro nic" k nějakému zajímavému růstu :)

vevanek

13. 09. 2020 - 20:27

Hezké. Já už s těším až přestanou růst hřiby ve velkém, v lese bude klid a bude to zase hledání. A taky bude klid na focení.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

13. 09. 2020 - 20:31

Jj,v druhém košíku jsem měl růžovky,holubinky, ryzce, lišky, lakovky a bedly.

Jirka Líšeň

13. 09. 2020 - 16:51

Dobry den, prosim o radu. Nasel jsem na louce ty bile houby viz.foto a prosim jen o ujištění že jsou to žampiony. Podle me se na louce neda najit nic nejedleho nebo jedovatého. Diky za radu Jirka

Kalfa

13. 09. 2020 - 18:06

Mně to takhle na pohled příliš připomíná žampión zápašný, ten nejezte, smrdí karbolkou a i pod maso vám zkazí jídlo. Protože je sucho, asi moc cítit nebude, ale stačí do klobouku rýpnout nehtem a pokud rýha zežloutne, je to on. A to šupinatý připomíná bedlu a to nějakou malou, ta také nemusí být jedlá.

Jirka Líšeň

13. 09. 2020 - 19:00

Pane, zřejmě Vám děkuji od zachrany za minimálně zdravotní potíže, protože úplně přesně jsem tohle našel. Jak jste mi napsal ze voni "chemii". Prisli jsme domu a ja otevrel "jako spravny houbař" plátěnou tašku a privonel... Myslel jsem že nápis na tašce smrdi po chemickem nástřiku, ale kdyz jsem houby vyndal taška byla cítit normálně. Uf...diky ze jsem si neudělal svoji oblíbenou žampionovou omáčku. Diky a ještě doufam ze kdyz to bylo pohromadě s ostatnimi houbami"na fotce žluté, klouzky. " Tak ze nebude problem

Kalfa

13. 09. 2020 - 20:05

Já jich zamlada sežral dost, než jsem se dozvěděl co jím, ale prostě přehluší vlastní chuť hub. Ona taky hraje roli vlastní náchylnost k houbové intoleranci, prý existují i lidé nesnášející smrkové hřiby. V každém případě lepší vyhodit předem než potom.

Z lásky k houbaření od roku 2001
© NaHouby.cz | david@eiselt.cz