Diskuze

Diskutuj o mykologii, houbách, ale i běžných věcech ze života houbaře

Reakce na příspěvek

"Zdravím z vánoční hodinové procházky po břehu řeky Lučiny. Sotva trochu zapršelo, tak se objevilo Ucho Jidášovo a na nových místech vyrašila…"

Jen přihlášení uživatelé mohou přidávat příspěvky.
Přihlaš se nebo si ho vytvoř zdarma.

70 příspěvků za posledních 7 dní

Avatar uživatele

Tulák z rokle

10. 01. 2021 - 17:12

Ahoj lidičky, Vlk nám tady poslední dobou dráždí chuťové buňky sirovinkama a škvarečkama z masáků.

Tak pro dnešek vám nabídnu jednu moji z nejoblíbenějších hub - kačenku českou...

10. 01. 2021 - 17:24

Jozef já tě....................přerazím ! Chceš mě zabít ?? Vytasit tady houbu všech hub to je na přes..........!:-):-) Kurňa !!!!!!!!!!!!

Avatar uživatele

Tulák z rokle

10. 01. 2021 - 17:56

...tos byl ty Juro ? ... taky je baštíš ?... no asi jo, ty chladič nemají... :-)

10. 01. 2021 - 18:09

Husa na kačenkách?

Avatar uživatele

Jura

10. 01. 2021 - 18:24

:-):-) To víš že jsem to byl já, je to moje nejoblíbenější houba, akorát že to zelíčko mám raději červené (jedovaté) :-) Ale tohle tady fakt nedělej, slabší povahy by to nemusely zvládnout :-)

Avatar uživatele

vlk

10. 01. 2021 - 19:42

...jejda, ještě že zrovna baštím domácí uzené, jinak bych asi poslintal klávesnici...

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

10. 01. 2021 - 23:24

A kde na ně chodíš, že bych se přidal 😋

Avatar uživatele

Tulák z rokle

11. 01. 2021 - 10:37

Většinou do Kauflandu, rostou tam ty Vodňanský...

Avatar uživatele

Jura

10. 01. 2021 - 13:09

Tak jsem se nechal inspirovat Jozefem a vyrazil jsem na chvíli ven (když už je to totální azúro). Ale zatímco on se chodí procházet, tak já se chodím prodírat.:-) Na druhou stranu je to tuhle zimu poprvé, co jsem se domů nevrátil jako čuně. Nevíte někdo, co za hnědou jedovatinu jsem to našel ? Vyrojilo se ta na spoustě míst i v kombinaci s pařezníkem. \hřib smrkový to není, to vím jistě. Mějte se. Jura.

vevanek

10. 01. 2021 - 13:22

Koukni se na helmovku pařezovou.

Avatar uživatele

Jura

10. 01. 2021 - 13:28

Díky Vevanek, sedí to naprosto přesně, niva řeky.........zase jsem o něco chytřejší:-) Díky a měj se.

Avatar uživatele

vlk

10. 01. 2021 - 14:46

...I ty Klanolístky jsou super...parádní úrodička...jo a k těm Holubinkám, zelené jsou jen dvě, obě prý výborné a to na první fotce je trávozelená a na druhé nazelenalá...

10. 01. 2021 - 14:52

Ahoj vlku, tak buď se ti v létě ozvu, nebo si o mně přečteš na vývěsce pohřební služby, protože jeden les se tady v létě zelenou holubinkou doslova zelená :-).

Avatar uživatele

Tulák z rokle

10. 01. 2021 - 15:26

Nazdar Juro, to je zase parádička. Helmovka je nádherná, v takovém množství jsem ji nikdy neviděl.

... jo a to azúro jsem ráno zabalil a poslal expres do Havířova, tady je dneska zima a tma celej den.... měj se a pokračuj v těch parádičkách.

Avatar uživatele

Jura

10. 01. 2021 - 15:39

Buď zdráv Jozefe, však víš, že s tím azúrem to máme na střídačku, dnes se to potvrdilo. Díval jsem se na předpověď, na příští víkend pro nás hlásí -15°C, tak s houbičkami bude asi na delší čas konec. Chtělo by to na hory, ale to přenecháme mladším vlkům :-) (dnešek u nás na Lysé hoře, fotografie ČHMU). Opatruj se.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

10. 01. 2021 - 17:56

Supr. Helmovky v lednu se mi ještě nepodařilo objevit, většinou na podzim,nebo jaře.

Avatar uživatele

Martin

10. 01. 2021 - 18:03

Rostou na pařezích listnáčů podobně jako sametonožky. Ale ne tak často. U nás mám jednu lokalitu, kde jich je strašně. A nikde jinde ani jedna.

Kalfa

10. 01. 2021 - 18:17

Jiří to taková krása, zvlášť když se na to dívám v počítači u kamen !

Avatar uživatele

Jura

10. 01. 2021 - 18:35

Zdravím vespolek, nejraději bych seděl u kamen od Kalfy a pojídal Jozefovu kačenku českou !:-) Ale dneska bylo fakt hezky, tak stálo zato se projít. Jak říká Martin a rada od Vevanek, helmovka roste na pařezech listnáčů v nivách a lužních lesech řek, zřejmě přišel její čas, protože vyrazila na spoustě míst. Ale blíží se arktická zima, takže asi skončíme u těch kamen a kačenky české. Opatrujte se. Jura.

Vlasta

10. 01. 2021 - 20:34

Páni, to je nadělení houbiček v krásném slunci. Skoro jako v Rusku :-). Ty fotky s vodou se mi taky moc líbí. Taky se poučuju, penízovku pařezovou jsem neznala...

Avatar uživatele

vlk

09. 01. 2021 - 22:56

...hezký večer nahoubaři...jeden rok tak nějak nebyl čtyřboj, tož jsem ,,koštoval,, masáky a musím říct, že na škvarečky je to mňamka...

Avatar uživatele

Tulák z rokle

09. 01. 2021 - 23:10

Jsou to krasavci a velká lahůdka v různých úpravách......ale pouze když se dobře pozná, což není velký problém , jinak by se mohlo stát, že bude jedlej jen jednou.....

Kalfa

10. 01. 2021 - 08:52

Jo, masáky smím také, sbírat je mě naučili rodiče již ve velmi raném věku. Kupodivu se tato vlastnost na další generaci nepřenesla a u mých dcer je při přejímce zmražené směsi vždy na pořadu otázka " A jsou to jen hřiby?. Jakš takš tolerují ryzce, ale muchomůrky a holubinky ani pod nátlakem, to mají po mamince. Podivné dědictví.

P.S. Tahle fotka je už pár let stará, nicméně ji uvádím proto, že tehdy rostly masáčci v takových hejnech a maximálně tak 3 metry od sebe, jedním slovem invaze.

Avatar uživatele

Tulák z rokle

10. 01. 2021 - 09:58

Moc hezká fotka, pěknejch pár kousků se jich vyklubalo... na tu masákovou úrodu si dobře pamatuju, na Točné a v okolí Komořan nebylo pro masáka kam šlápnout.....2013 ?...14 ?...

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

10. 01. 2021 - 17:57

Souhlas, jako škvarky i u mně vedou 👍

Kalfa

10. 01. 2021 - 18:23

Jako škvarečky jsem je nezkoušel, jinak je používám na vše. Táta je nazýval "perla kuchyně" asi podle prof Smotlachy a skutečně jsou skvělý. Ovšem ruku na srdce hřib je hřib, jednou jsem udělal z přežranosti ze smrkových guláš a byla to mana nebeská.

Avatar uživatele

Tulák z rokle

09. 01. 2021 - 19:53

Zdravím všechny milovníky přírody. S dnešní procházkou jsem to trošku přehnal, z Modřan přes Kamýk až k Libuši a přes Lhotku zpět, asi tak 8km,takže nožky bolí...

..houbově nic moc, ale počasí jaké už dávno nebylo,čerstvě nasněženo, sluníčko,modré nebe, prostě p a r á d a .....

Avatar uživatele

Jura

09. 01. 2021 - 20:03

Jozefe to nemá chybu ! Naprostá nádhera, ještě se z tebe stane romantik :-) To azúro nemá chybu, tak teď nohy na stůl a spočni. :-)

Avatar uživatele

vlk

09. 01. 2021 - 22:24

...krásná zimní procházka...

Vlasta

09. 01. 2021 - 22:26

Ahoj Josefe, to je krásných fotek se zimní atmosférou a sluníčkem! Nejvíc se mi líbí ty s vodou, samozřejmě šípky a borovice. Sněhuláka stavěl autor snímků sám?

Tady asi 15 cm krásného sněhu, je to pěkné, jen kdybych si nezapomněla nabít mobil. No, zítra je taky den, třeba se ukáže sluníčko.

Standa

09. 01. 2021 - 16:29

Ahoj nahoubaři, tak jsem dopoledne vyrazil na své místo na hlívu, vybaven hlin.žebřem a teď rozvážím úrodu. K tomu ušiska a ještě jsem poprve nafotil ohnivce rakouského, fotky pošlu. K diskuzi o jedlosti či nejedlosti sbírám hřiba hořčáka, usuším, pomelu a používám.Je dobrý i jako prevence proti rakovině.

Avatar uživatele

vlk

09. 01. 2021 - 00:26

...hezkou pozdní noc nahoubaři...dám pár Holubinek ze svého archívu...

Avatar uživatele

Tulák z rokle

09. 01. 2021 - 00:47

To jsou nádherné krasavice, holubinky ty já můžu, ty já mám rád... nejradši č. 3 a 14....

... koukám Vlku, že jsi noční tvor, stejně jako já...

Avatar uživatele

Jura

09. 01. 2021 - 11:23

Je to červené, tak je to jedovaté !!! To musí být každému nahoubaři jasné !!! :-):-)

Avatar uživatele

Tulák z rokle

09. 01. 2021 - 12:04

...jahodová je taky červená Juro a je výborná.... jo já zapoměl, ono to má zespoda ten chladič... :-)

Avatar uživatele

Jura

09. 01. 2021 - 13:11

Zdar vlku, někdy v létě se s tebou poradím, jedna část lesa u nás v Havířově bývá holubinkami doslova zaplavena (i desítky na jednom metru), jsou zelené, tak se s tebou poradím co jsou zač, Jozef mně před konzumací "chladičových" hub varuje, takže půjde spíš jenom o konzultaci :-)

Vlasta

09. 01. 2021 - 22:06

Je to krásná sbírka holubinek, sbírám všechny v mladém stádiu kromě žlutých a červených (ale ty tmavě červené jo.). Ale vždycky jen pár kousků, nejraději do bílé polívky, ještě s pár liškami. (Trochu se mi začaly sbíhat sliny :-)).

Kalfa

11. 01. 2021 - 08:17

Přidám se k holubinkové diskuzi a opět připomenu základní identifikační znak (podle mého lektora - poděbradského M. Krombholze) : nehtem vyštípnout trochu třeně, tedy materiálu z nožky, nesmí mít ani náznak vláknité struktury, tak to mají jen holubinky a ryzce a ryzce roní mléko i z nožky. No a pak ochutnat trochu z kloboučku, pokud nepálí, je 100% jedlá. Některé sice lehce na jazyku štípou a přitom se jedná o jedlé druhy, mám to prozkoušené u h. trávozelené, ale to nevadí. U červených je situace krapet komplikovanější, roli hraje i určitá barevná variabilita třeba vlivem Slunce, takže červené já vždy okusuji. Pak je ještě další faktor a to je jejich chuť při konzumaci, např. h. jahodová má chuť trochu pryskyřičnou a prakticky není chutná samostatně. Za nejchutnější považuji h. namodralou, nazelenalou a mandlovou, ovšem ty v místě kam chodím nejraději prostě nerostou.

Avatar uživatele

Tulák z rokle

11. 01. 2021 - 12:36

...z vlastní zkušenosti vím, že po ochutnání vrhavky (chvilku nic a potom hrůza) dlouho neochutnám nic...jinak se vším souhlaím...

Standa

11. 01. 2021 - 13:29

Také se vmísím do diskuze, já chodím konzultovat k Hlůzovi, ten má speciální atlas holubinek, některé ani nelze poznat bez mikroskopu (výtrusy) , dále používá nějaké chemické indikátory, kápne na nožičky a sleduje reakce, no je to věda....

Kalfa

11. 01. 2021 - 19:31

re Standa - v některých starších atlasech jsou ta činidla jmenována i s reakcí holubinek a samozřejmě i s velikostí a tvarem výtrusů. Jenže už nejsem schopen tu knihu najít, mám v nich teď docela hokej, nicméně pokud se ta má blátivá břečka mezi ušima vzpamatuje a najdu, dám vědět.

re Josef - jo , do vrhavky jsem si kousl jednou v životě, tuhle vzpomínku ani alzheimer neschová.

Avatar uživatele

Tulák z rokle

12. 01. 2021 - 10:36

...to máš pravdu, co jsem měl ráno k snídaní si nepamatuju, ale na vrhavku nezapomenu nikdy, brrrr fujtajbl....

vevanek

08. 01. 2021 - 16:42

Všechno je pod sněhem, tak zase z archivu. Když jsem narazila na fotku rosolovky mozkovité, tak jsem si vzpomněla, jak můj partner (houby moc nezná) mi ji kdysi přinesl na větvičce s prohlášením : "Nesu ti nějaký třepavý fujtajbl". Tak mě napadlo dát dnes rosolovité houby, protože až sleze sníh, tak se s některými budete často setkávat. Jinak, když je sucho, tak je z nich jen krusta na dřevě. Ještě jednu rosolovitou houbu toužím najít, a to rosolovec červený. Ale zatím jsem neměla štěstí, je vzácný a nemám tu jehličnaté lesy na vápenci.

boltcovitka bezová - ucho Jidášovo, boltcovitka mozkovitá, černorosol bezbarvý, borový, bukový, chrupavčitý, smrkový, terčovitý, uťatý, čihovitka masová, čihovitka větší, dřevokaz rosolovitý, kropilka rosolovitá, rosolovka listová, mozkovitá, průsvitná, rosolozub huspenitý

Avatar uživatele

Jura

08. 01. 2021 - 16:51

Vevanko nádhera jako vždy, o rosolovce mozkovité jsem se dočetl, že je dokonce jedlá, tak já bych to do úst asi nedal :-). Ucho Jidášovo nemá prostě chybu, něco takového jsem ještě neviděl.

Avatar uživatele

Tulák z rokle

08. 01. 2021 - 16:52

Je to nádherné pokoukáníčko.....

vevanek

08. 01. 2021 - 17:02

On je jedlý i rosolozub. Četla jsem, že si ho nejdříve pocukrují. No, já bych to taky do pusy nedala, obzvlášť když na podzim vidím na pařezech, jak vypadá roztékající se rosolozub.

Avatar uživatele

Martin

08. 01. 2021 - 19:16

Souhlasím :) Za posledních tak 5 let, jsem si extrémně rozšířil okruh hub, které poznám. Ale okruh těch co jím se nezvýšil ani o jeden druh.

vevanek

08. 01. 2021 - 20:09

Já jsem ve sběru hub taky konzervativec. Dodnes sbírám jen to, co mě naučili rodiče, přestože znám hodně druhů. Takže nesbírám ani holubinky, opeňku, teď ani penízovku sametonohou nebo hlívu.

Avatar uživatele

vlk

09. 01. 2021 - 00:20

...nádherně zvěčnělé dřevomilky, klobouk dolů vev...Boltcovitka, uťatej, Dřevokaz a všechny Rosolovky nemají chybu...super...

Standa

09. 01. 2021 - 09:02

Vevanku, úžasná sbírka zajímavé skupiny hub, překvapuje mne, že jsi konzervativní, já naopak rád experimentuji, někdo tvrdí že riskuji, takže já sortiment jedlých hub dost rozšiřuji, občas zbaštím i tzv. nejedlé, ale mám asi dobrý pajšl, po houbách pár pivek a v pohodě, hlavní je dostatečná tep. úprava.Ale fotky máš nádherné....

Standa

09. 01. 2021 - 09:06

Vevanku, úžasná sbírka zajímavé skupiny hub, překvapuje mne, že jsi konzervativní, já naopak rád experimentuji, někdo tvrdí že riskuji, takže já sortiment jedlých hub dost rozšiřuji, občas zbaštím i tzv. nejedlé, ale mám asi dobrý pajšl, po houbách pár pivek a v pohodě, hlavní je dostatečná tep. úprava.Ale fotky máš nádherné....

vevanek

09. 01. 2021 - 10:16

Stando, já hlavně nejsem nějak velký "houbožrout". Většinu hub rozdávám. A protože všichni preferují hřibovité, růžovky, bedly, syrovinky, kotrč, popř. májovky, tak jim jiné nesbírám.

Avatar uživatele

Richard z Beskyd

09. 01. 2021 - 10:24

Tohle je zajímavá diskuse: Stando a které nejedlé jsi již zbaštil? Osobně v posledních 3 letech také trochu experimentuji, ale spíše s kombinací hub. Např. kombinace lišek nebo holubinek mandlových s růžovkou je výtečná, ale růžovka s hřibem už tak dobrá není.

Avatar uživatele

Tulák z rokle

09. 01. 2021 - 12:31

Úplně souhlasím s Richardem, to je krásné experimentování, obzvláště když je konečná forma dobrá. Máš pravdu s hřibem - hřib je hřib a nemusí se ničím,, kazit".

Stando, také se snažím hledat nové houby do již takhle obsáhlého jídelníčku, ale až po důkladném poznání a prověření popřípadě dpoporučení. Tvoje metoda-promiň- mi připadá jako přednostní vstupenka do špitálu, nedejbože abys musel hledat houby zespoda....

... Vevanka mi připomíná rybáře, který sedí dlouhé hodiny u vody a ryby nejí... :-)

vevanek

09. 01. 2021 - 12:54

Víš Josefe, já to mám tak, že houby ráda hledám. Dovedu jásat nad prvním hříbkem v sezoně, ale když začnou růst ve velkém a každý den přinesu 5kilový košík hřibovitých, tak co bych s nimi dělala. Něco zamrazím, něco nasuším, kyselé houby nejíme, tak jsem ráda, když je mohu dát někomu, kdo se do lesa nedostane. Na oplátku mi sousedé nosí výpěstky ze zahrádky. A když už je les plný hřibů, tak jsem se naučila jen se na ně podívat a nechat je ostatním. Bývají období, že i sousedi jich už mají nad hlavu.

Avatar uživatele

Jura

09. 01. 2021 - 13:09

Tesat do kamene Vevanko. Já to mám podobně, chodím spíš okukovat, sběr je až na druhém místě. Navíc mně tady na Karvinsku plné košíky nehrozí, pro hřiby smrkové chodím pod tři stromy a navíc pod duby, takže maximálně tak deset hříbku smrkových na jeden zátah. Z hub mám nejradši "na houbách", myšleno hovězí, no a potom houbová polévka, to můžu fakt často, samozřejmě to nesmí být houbičky s Chladičem (jak říká Jozef):-)

Standa

09. 01. 2021 - 14:48

Takže k té diskuzi, zkoušel jsem letos helmovku ředkvičkovou, údajně je halucinogenní, ale nic jsem nepozoroval.., dále jsem ochutnal černouška Broomeův, ale jen kousek, jinak dlouho jím ryzce peprného ve velkém, holubinek se též nebojím, ale aby bylo jasno, mám se rád a např. Muchomůrku červenou jsem ještě nezkoušel, ale chystám se na ni.

Standa

09. 01. 2021 - 14:59

Jo, ještě jsem dříve běžně jedl čirůvku zemní, teď někdo zjistil, že obsahuje nějaké toxické látky, tak jsem ji vyřadil z jídelníčku, mezi námi nahoubaři ro stejně nebyla žádná lahůdková houba, ale rostla hojně a hned doma pod borovicí..., jinak houby chci fakt sbírat raději shora -info Josefe pro tebe.Ale tyhle dišputace mám osobně rád, jste fajn parta a je s vámi sranda. Nesnáším facebuky a podobné pro mne nesmyslnosti, ale tady je pohoda.

Avatar uživatele

Tulák z rokle

09. 01. 2021 - 17:49

Vevanko taky nemám rád nějaké houbové běsnění a za každou cenu narvaný košík.Raději pár kousků a více druhů.Do lesa si chodím odpočinout a relaxovat, v tom se asi všichni shodnem. Když je les plný rádoby houbařů a rozjívených uřvaných dětí, raději tam nejdu, nebo jdu jinam. Já osobně jím houby v jakékoliv úpravě (Juro i ty s chladičem) a sousedi,ti ode mně nic nechtějí, jeden říká,že do toho co sbírám by ani nekop, protože se bojí že mu to sežere boty.

...Stando, na muchomůrku hlavně žádné pivko... :-) ...jo a jsem rád, /a myslím si že nejenom já/ že se ti tady líbí a že nejsi žádný ,,bubák"...

MĚJTE SE KRÁSNĚ.

Avatar uživatele

Tulák z rokle

08. 01. 2021 - 16:39

Dnešní velice příjemná procházka okolím Modřan. Konečně jsem také našel penízovku, ale jsou to takové chuďoučké příbuzné těch od Jury... ....no a pár drobností k tomu, mějte se všichni fajnově...

Avatar uživatele

Jura

08. 01. 2021 - 16:54

Buď zdráv Jozefe. Barevná nádhera, ale sníh ti taky mizí před očima, u nás už ani památky. Penízovky máš super. Doufám, že jsi nechytil rýmečku :-) Měj se.

Avatar uživatele

Tulák z rokle

08. 01. 2021 - 17:00

Já mám jako správný důchodce teploučké botičky, já nenastydnu, ale nevím jak ty - máš v tom plátěném příbytku pořádné topení ?

Avatar uživatele

Jura

08. 01. 2021 - 17:04

O tom "autokempu" jsem vůbec nevěděl :-):-) Dokonce venku viselo nějaké prádlo, asi nějaký náruživý zimní houbař:-)

Vlasta

08. 01. 2021 - 17:16

To bych nečekala, kolik se toho v Modřanech dá najít. Moc hezké pokoukání a penízovky krásné, "nemusí vždycky pršet, stačí, když kape" :-).

Avatar uživatele

Tulák z rokle

08. 01. 2021 - 17:29

Vlasto, máš pravdu, když jsem je našel, byl jsem šťastnej jak malej kluk, kdysi jich tady rostlo jak naseto i ostatních hub, jak letních tak těch zimních, no teď je to bída....měj se fajn...

Avatar uživatele

vlk

09. 01. 2021 - 00:06

...hezká přehlídka poprášených dřevomilek...

Avatar uživatele

Jura

08. 01. 2021 - 12:22

Zdravím z dnešní procházky divočejším úsekem řeky Lučiny v Havířově. Klasická zimní všehochuť, penízovka , pařezník, ucho Jidášovo (lupeny až 10.cm.) Všem kterým už lezou mé příspěvky na nervy se omlouvám. Mějte se fajn. Jura.

Avatar uživatele

Vlcak

08. 01. 2021 - 14:16

Jidáše máš nádherné

zdravím v roce 2021 Jurys.

Vlasta

08. 01. 2021 - 14:54

...uši opravdu dělají čest svému jménu...krásné fotky jako vždycky...a bobři se pustili do pořádného kmenu, to jsem zvědavá, jak si s tím poradí, no, asi jo...

Avatar uživatele

Tulák z rokle

08. 01. 2021 - 15:21

Nazdar Jidáši, ;-) ušiska máš krásný, už mě přestaň dráždit ;-)..... ale konec srandy.... Juro je to parádní nádhera, to co jsem našel já, to je jen chudé příbuzenstvo... no nakonec uvidíš...

Avatar uživatele

vlk

08. 01. 2021 - 15:26

...tímhle nemůžeš nikoho naštvat, je to parádní úrodička a ty ušiska jsou super...gratuluji...

Avatar uživatele

Jura

08. 01. 2021 - 17:09

Buď zdráv vlčáku, těším se na tvoje fotky praváků ze Smrku (ty mezi mechem a šutrama mám nejraději). Tak mizerný rok jako loni určitě nebude. Opatruj se.

Standa

08. 01. 2021 - 11:31

Ahoj, tak posílám všehochuť

Vlasta

08. 01. 2021 - 12:04

Stando, pěkná vzpomínka na léto, stročky závidím, tady asi nerostou, ačkoli jsem si to někdy myslela i o jiných houbách a pak jsem na ně přece narazila. Díky nahoubařům.

Avatar uživatele

vlk

08. 01. 2021 - 15:23

...Stročci nemají chybu, jednou jsem našel doslova plantáže Stročků, něco jako na trojce...jo a ten podzim na sedmé fotce je super...paráda...

Avatar uživatele

Tulák z rokle

08. 01. 2021 - 15:33

Stando hezký. ....stroček je dobrý sušený a rozdrcený jako koření.... pěkný obrázky...

...jo a takovej houbovej kuba se stročkem, to je lahůdka...(tam je lepší čerstvej)

Standa

09. 01. 2021 - 09:16

Díky všem, strčka tak dělám, parádní koření, rozdávám jako dárky, ještě je dobřý jako husí krev, to mi poradil prof. Hlůza ze Šternberka, kde se chodím chlubit a hlavně radit, on má stročky též v oblibě.Podzimní foto je z voj. prostoru u Plumlova.

Z lásky k houbaření od roku 2001
© NaHouby.cz | david@eiselt.cz