Kde rostou?


Vysočina

Mapa krajů Celá ČR Karlovarský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Královehradecký kraj Pardubický kraj Vysočina Jihočeský kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj Olomoucký kraj Jihomoravský kraj
Jméno či přezdívka: 
Váš email: 
Text zprávy: 
Antispam:Zde napište slovy součet čísel 2 a 3        
 
 
Vysočina

26.6.2016   lucca1312   Ahoj houbaři, máme za sebou úspěšný houbařský víkend! Včera s kamarádkou lesy za Velkým Meziříčím a dva plné koše - růžovky, pár babek, pár kuřátek, ale především suchohřiby, kterých je na toto období nečekaně opravdu moc. Kdybychom vyrazily o dva dny dříve, koše by nám nestačily - velké množstvích už starých plodnic. Dnes dopoledne lesy u Skřinářova - pouze růžovky - babky i suchohřiby byly v tomto lese už zaschlé...při zpáteční cestě konečně můj letošní první poddubák!

Vysočina

26.6.2016   Ronson   Dnes na Kamenicku za hodinku 15 krásných praváků a 23 zdravých růžovek.I nějaké to kuřátko se našlo.

Vysočina

26.6.2016   Ronson   Dnes na Kamenicku za hodinku 15 krásných praváků a 23 zdravých růžovek.I nějaké to kuřátko se našlo.

Vysočina

26.6.2016   JirkaZR   U Bohdalova extrémní množství růžovek a téměř všechny zdravé. Oproti tomu spousta suchohřibů, ale zdravý tak jeden z dvaceti.... Jako bonus jeden pravák.
Každopádně 4 plné koše růžovek(1 větší prádelní koš) mému příbuzenstvu udělaly velkou radost :)
Zítra jdu zase :)

Vysočina

25.6.2016   miratruck   Dnes na Žďársku košík polohřibů a růžovek. Ale je to hodně, hodně broučavý. Sucho. Pokud nebude pršet , tak špatný.

Vysočina

25.6.2016   ds!   Ve CT 23.6. opet Zvolak - dva dny vysokych teplot udelali svoje. Hub spousta, ale vse uz temer nasusene. Hnedaci rostou po celem lese, ale jejich cervivost strasne vysoka, defakto temer 100%.
Ruzovek take spousta, ale rychle zasychaly, tak jsem pobral co slo, vcetne mladych, ktere jinak nechavam.
Jako bonus jeden kovar a 3 krasni klouzci slicni. Komplet zdravi.
Obavam se ze prozatim mam s houbarenim utrum.

Vysočina

24.6.2016   Kvaska   Včera po práci Rytířsko neskutečné houbaření. 68 krásných růžovek, 59 suchohříbků menších (sem tam byly červavé), 8 křemenáčů osikových,1 kováře a 3 krásné bílé smrkové hříbky. Cca 6 kg hub. V lese stále mokro.

Vysočina

23.6.2016   Pr!nc   Dnes za hodinu a půl nalezen plný košík hub pár km od Pelhřimova. Typ lesa to byl smrkovo-borový les. Našel jsem čistě jen suchohřiby, výjimku tvořil jeden hřib kovář a hřib strakoš. Stále se objevují nové plodnice, většina nalezených hub musí být stará pouze několik dní. Hodně hub je však červivých, takže se už v lese vyplatí houby dobře očistit a vyselektovat. V lese začíná být poměrně sucho, ale v zemi nějaká vláha je. Nadcházející víkend má být hodně teplo, ale poté zase hlásí ochlazení a deště, tak houby snad budou růst nadále. Nakonec ještě navštíveno místo na smrkové hřiby, ale tam zatím ani ťuk. Zdravím všechny houbaře

Vysočina

22.6.2016   lucca1312   Ahoj houbaři, dnes až později odpoledne opět lesy mezi Košíkovem a Zbraslaví a téměř plný menší košík - suchohřiby, babky (je jich opravdu hromada, vybírala jsem si mladé, tvrdé, pěkné kusy), růžovky a kuřátka. Úspěšný sběr všem :-)

Vysočina

22.6.2016   Jerry   Poslechněte si tohle-celkem jednoznačné: prehravac.rozhlas.cz/audio/2459460

Vysočina

22.6.2016   Dryada   Jemnice,Lomy-dnes: ačkoli je v lese mokro,tak jen 7 kovářů,shnilé babky a klubající se šedivky a růžovky.

Vysočina

22.6.2016   Tonda   Tak jsem letos prvně vyrazil u Světlé n.S. na svoje místa a 2praváky,6 kovářů,1suchohřib,5malých lišek,21masáků,šedivek je v lese na kosu.na úvod dobrý,zdravý byly.

Vysočina

22.6.2016   JosefZR   Dnes Žďár nad Sázavou - lokalita Vápenice 20 pěkných větších podhříbků, 10 kovářů, 1 kozák a 1 hřib smrkový. Většina podhřibů na jednom místě v trávě na ploše cca 30 m2. Dalších 10 chyceny plísní.

Vysočina

22.6.2016   Pr!nc   Dnes za 2 hodiny pár km od Pelhřimova - Plný košík hub. Většinu hub tvořily suchohřiby hnědé všech velikostí, dále 1 kovář, 2 růžovky, 2 hřiby smrkové, několik lišek a 1 holubinka namodralá.
Takovou vlnu suchohřibů takto v červnu nepamatuji. Zítra možná vyrazím ještě jednou, protože jsem vůbec neprošel další části lesa, které jsem chtěl navštívit.

Vysočina

22.6.2016   Píďa   pro Hříbek: pan Baier cca před 5 lety v rozhovoru v rozhlase tvrdil, že babka je nosičem karcinogenní plísně nedohub. Samozřejmě se ozvalo mnoho hlasů, že to je nesmysl, ale znáte to. Konkrétně: "„Lidé si neuvědomují, že babky mají na rozpraskaném povrchu parazita, takzvaného nedohuba (mikroskopická plíseň – pozn. red.),“ řekl nedávno v Českém rozhlase Jiří Baier a šokoval dále: „My to v mykologické společnosti víme asi 40 let, ale ono je potřeba, aby se populace přece jen zmenšila. Do atlasů hub jsme to nepsali. Úmyslně. Aby dost lidí vymřelo.“
Je to trochu drsné, ale p. Baier je šprýmař a veselý chlapík. Každopádně nesbírám a většinou se dá najít spousta jiných hub. Je to moje volba a nikomu ji nevnucuji

Vysočina

22.6.2016   romca   včera dva plné košíky babky praváky paráda...kousek za Rozsochy...

Vysočina

21.6.2016   ds!   @radek - ja si naopak zive pamatuji leto 2001 - zacatkem cervna (cca tyden po maturite) bylo hub jak maku. Rano jsem s kamarady vyrazili do lesa (Konikov - nad NMnM). Za chvili jsme meli plne kose. Vratili jsme se tedy jeste s velkym proutenym na pradlo a ten jsme do obeda taky naplnili. Krasny rok na houby :)

Vysočina

20.6.2016   ds!   Dneska rano Konikov - bida s nouzi. Par hnedaku a navic komplet cervivy. Bohuzel moje oblibene mistecko na pravaky bylo zplundrovane prorezem. Nu coz.
Odpoledne zvolak a cca pul kose hnedaku, ctvrtka kovari a zbyla ctvrtka ruzovky.

Vysočina

20.6.2016   hříbek   Píďo proč nesbíráš babky (co řekl pan Bayer)?

Vysočina

20.6.2016   Katka   v sobotu 18.6. jsem zavítala do lesa nedaleko Hořic. V lese bylo strašné sucho, ale bylo vidět, že v týdnu bylo vláhy ještě dost. Spoustu babek, ale nepoužitelných. Ze spodu zhnilé, nahoře seschlé. Nakonec se dalo vybrat, ale řekla bych, že minimálně 2/3 jsem nechala rovnou v lese. Hodně červivé. Babky, suchohřiby, 2 praváčci.

Vysočina

20.6.2016   Maches   ahoj všem huobařům,

včera kousek od Nasavrk, plnej koš hnědáků + růžovky. Cca 1/3 koše byli červavý.

Hodně zdaru !-)

Vysočina

19.6.2016   radek   ahoj houbaři,píšu hodně opožděně-nebyl čas!!!3-5.června jsem zavítal na chalupu k pelhřimovu a jen tak jsem zkusil štěstí v lese-k mému obrovskému údivu jsem donesl za hodinu půlku koše výstavních kovářů a mnoho mnoho mladých žlotomasáků,tak brzo to nepamatuju.v lese bylo extra vlhko a celých těch 14dní tam pořád občas zaprší-nezakřiknout,ale sezona se rozjíždí velmi slibně!!!

Vysočina

19.6.2016   Píďa   Takže během víkendu opět můj oblíbený trjúhelník: Pacov - Kamenice - Žirovnice. Výsledek v zásadě všude stejný: kováři /již ne tolik jako před 14 dny/, spousta čerstvých masáků, cca 20 suchohřibů a jeden smrkový hřib. Babky byly před týdnem - už pouze plesnivá torza, ale po vyslechnutí pana Bayera už je stejně nesbírám. Dnes celé odpoledne vydatně pršelo, tak uvidíme...

Vysočina

19.6.2016   Parďák   Ahoj houbaři. Dneska kousek od Velké Bíteše 5 kovářů, 30 babek, nějaká růžovka dokonce i pár kuřátek. Podmínky pro houby už začínají být dobré, půda mi přišla místy docela vlhká. Hodně babek jsme našli pod spadlými stromky. Tak přeju houbařské žně a hodně zamačkaných plodnic do země!:) Su spokojenééé.

Vysočina

19.6.2016   lucca1312   Ahoj, dnes změna lokace a lesy kolem Velkého Meziříčí (les zde byl daleko vlhčí než okolí Velké Bíteše)- 1x hřib koloděj, 4x hřib kovář, asi 10 suchohřibů a půlka koše mladých, krásných babek. Růžovky jsem nebrala, ale bych jich tam hromada. Z lesa mě vyhnala bouřka :-) takže určitě to bude ještě lepší!

Vysočina

19.6.2016   vera   dnes plný koš hnědáků,hodně červivé.Pouze na vlhčích místech,je třeba pršet a pršet. 10 km od Žďáru nad S.

Vysočina

19.6.2016   marek   Kolem Ledče n. S. dnes spousta nádherných růžovek, sem tam kovář, pár lišek, nějaké ty babky. Bude dobrá sezona!

Vysočina

19.6.2016   JirkaZR   Dneska u V. Losenice hrst lišek (teprve začínají maličkých bylo několikanásobně víc) 1 smrkový pravák, 2 smrkové křemenáče, 2 kováře, 5 hnědých suchohřibů a několik zdravých babek. Ale co bylo nejdůležitější- spousta růžovek...Dalo to opět plný koš. To co jsem prorokoval před cca týdnem se vyplnilo, že se prvně zblázní růžovky, během týdne očekávám vlnu praváků a pak, dá-li počasí, suchohřibů...Ale sezona je začatá parádně, v lesích (u nás, ale jak jsem se včera přesvědčil, i u Vel. Mezu směr TR) je namoklo dost a teploty optimální... oproti tomu pod Brnem - Zastávka apod je sucho a v lese takřka nic... Takže jak kde...

Vysočina

18.6.2016   ds!   Vcera opet Dlouhe a Zvolak. Dlouhe - jediny kovar a par ruzovek.
Zvolak o poznani lepsi. Nekolik hnedaku a kovaru, babky, a ruzovky. babky ale konci (nove nebyly) a zacinaji prave hnedaci. Za me dobry.
Jak rikal JirkaZR - sedivek na kosu.

Vysočina

18.6.2016   Libuš   Dnes Vlkov u Tišnova. Pár babek a růžovek. Jinak nic. V lese sucho.

Vysočina

17.6.2016   lucca1312   Ahoj, dnes opět lesy mezi Košíkovem a Zbraslaví - asi 30 babek, 5 růžovek a 1 suchohřib. V lese je poznat, že zapršelo, ale ještě nějaké deště by to klidně sneslo :-)

Vysočina

17.6.2016   Pr!nc   Dneska první letošní houbaření. Za hodinu pár km od Pelhřimova - 18 hřibů hnědých, 3 kováře několik hřibů žlutomasých a lišek, 1 růžovka a 1 starý křemenáč (ten ponechán v lese).
Velmi mě překvapil takový výskyt hřibů hnědých, takto v červnu je to nezvyklé. V lese příjemně vlhko, akorát by nemuselo tolik foukat.
Hřivy kováře na sušších místech podél cest, suchohřiby v smrkovo-borovém lese. Většina hub mladé kusy
Příští týden věřím, že by se mohly objevit smrkové hřiby a některé jedlé druhy holubinek.

Vysočina

17.6.2016   Milan H   Dobrý den .Dnes opět západně od Třebíče.Kováři většinou větší,babky,sucháče,nádherný růžovky. Holubinky začínají i ve smrkovém ,klouzci pomálu.Jenom praváky jsem zatím nepotkal.,šedivek také dost ,já je neberu.V lese celkem mokro,myslím že ve smrkách začnou praváci do týdne.Zdravím všechny houbaře a houbařky

Vysočina

17.6.2016   Hanča   Jirko ZR, děkuji moc ,doufám, že budeme mít takovou radost z těch plných košů, jako ty

Vysočina

16.6.2016   JirkaZR   Dneska jsem vyrazil na houby v 19:00 za Žďáru. V 19:40 jsem měl plný koš, který jsem musel vyskládat do kufru auta, a šel jsem znova- další koš. V 20:30 jsem byl zpět v ZR(v hospodě :D), a jak pivko chutnalo :D Byl jsem u Račína, v bukovém lese kováře nádherných tvarů a rozměrů, a hodně!!! K tomu krásné růžovky, hrst lišek, babky jsem ani nesbíral...Kdo sbírá šedivky, ať vyrazí na houby s pytlem :D Nádherný zážitek, něco co si budu pamatovat asi do konce života...

Vysočina

16.6.2016   JirkaZR   Dneska jsem vyrazil na houby v 19:00 za Žďáru. V 19:40 jsem měl plný koš, který jsem musel vyskládat do kufru auta, a šel jsem znova- další koš. V 20:30 jsem byl zpět v ZR(v hospodě :D), a jak pivko chutnalo :D Byl jsem u Račína, v bukovém lese kováře nádherných tvarů a rozměrů, a hodně!!! K tomu krásné růžovky, hrst lišek, babky jsem ani nesbíral...Kdo sbírá šedivky, ať vyrazí na houby s pytlem :D Nádherný zážitek, něco co si budu pamatovat asi do konce života...

Vysočina

16.6.2016   Hanča   Zítra se chystáme na Pilskou, rostou houby, kde a jaké

Vysočina

16.6.2016   ferdik   nejde mě přihlásit se do diskuse co dělám špatně?děkuji

Vysočina

16.6.2016   Jitka   Věděl by někdo, jak to vypadá v blízkém okolí Pelhřimova?

Vysočina

16.6.2016   Pithart   Polná, v lese vlhko, ale nic jsem nenašel

Vysočina

15.6.2016   JirkaZR   BYdlím ve Žďáru nad Sázavou, a tady zdaleka sucho není. Skoro každý den - bouřka. Tak je to už cca poslední měsíc.

Vysočina

15.6.2016   JirkaZR   BYdlím ve Žďáru nad Sázavou, a tady zdaleka sucho není. Skoro každý den - bouřka. Tak je to už cca poslední měsíc.

Vysočina

15.6.2016   Martík    na Rounku u Jihlavy rostou... babky a sem tam nějaký ten pravák...krásně to začíná...a v lese i celkem vlhko :)

Vysočina

15.6.2016   Martík    na Rounku u Jihlavy rostou... babky a sem tam nějaký ten pravák...krásně to začíná...a v lese i celkem vlhko :)

Vysočina

15.6.2016   jirka   kde bydlíš pod sprchou že píšeš že skoro každej den prší v lese je sucho že se ti práší od prdele

Vysočina

15.6.2016   JirkaZR   Píšete, že je sucho, aby vám nikdo nevysbíral místa? Protože, poslední měsíc skoro každý den prší a v lese je vlhko dost... Od minula, co jsem psal - je méně kovářů (ale jsou, a i mladé), začali se objevovat praváci i ty smrkové, klouzky zrnité, první suchohřiby hnědé. Stále se dají najít křemenáče - březové, osikové i smrkové, kozáky, babky. Po lese je spousta muchomůrek - nejvíc šedivek, dost je růžovek. Z nejedlých stále mraky slámožlutých. Mimo les rostoucí po deštích - špičky a žampiony polní. Nejnadějnější začátek sezony za posledních x-let.

Vysočina

14.6.2016   Baru   Karlštejnsko - dnes jedna muchomurka růžová, jinak sucho a bída

Vysočina

13.6.2016   Brandi   Okolí Pelhřimova spousta kovářů, babky, žně :)

Vysočina

13.6.2016   Kvaska   V sobotu u Stonařova 48 křemenáčů smrkových a 18 krásných kovářů. Bylo to neskutečné cca 6 kg hub. Bylo dosti mokro. Přeji všem pěkné úlovky.

Vysočina

12.6.2016   Lenka   Ahoj,vcera v lese mezi Kladeruby nad Oslavou a Kramolinem cca 15 pravaku a nejake ruzovky.Je videt ,ze je v lese sucho,ptz maji nektere popraskane hlavy,jinak jsou pekne.

Vysočina

12.6.2016   Lenka   Ahoj,vcera v lese mezi Kladeruby nad Oslavou a Kramolinem cca 15 pravaku a nejake ruzovky.Je videt ,ze je v lese sucho,ptz maji nektere popraskane hlavy,jinak jsou pekne.

Vysočina

12.6.2016   lucca1312   Ahoj, včera v lesích mezi Velkou Bíteší a Jinošovem ani ťuk, týden před tím na stejném místě pár hřibů kovářů. Po přejetí do lesů mezi Košíkovem a Zbraslaví asi půl většího koše babek - většinou však starší kusy, mladých jen pár - nic nového neroste, v lesích už je opravdu sucho. Spousta starých kusů, které už se nedaly vzít. Zkoušela jsem projít i duby a tam nic.

Vysočina

11.6.2016   BC   Dnes okolí Velké Bíteše NIC.
Ani houba, v lese totální sucho.

Vysočina

11.6.2016   marek   Dnes u Ledče n. S. místy hojnost babek, jinak téměř nic (jedna růžovka, jedna holubinka).

Vysočina

10.6.2016   sylowikk   Dnes - Pacovsko - košík babek, 2 kováři, 5 modráků.

Vysočina

10.6.2016   Zuzka   Dnes na Jihlavsku spousta bedel. A to jsem šla jen vyvenčit psa :) Ale hodně jich bylo suchých, tak snad zase začne pršet.

Vysočina

10.6.2016   jitka   Ví někdo, jaká je situace na Pelhřimovsku, přípdaně v okolí Horní Cerekve?

Vysočina

9.6.2016   ds!   Dnes jsem vyrazil na obhlidku nad Dlouhe a do Zvolaku.
U Dlouheho par fleku posetych babkama, sem tam mlade ruzovky. Ale vesmes vse teprve leze ze zeme. Babky vsak hodne rozpraskane a cervive, i ty velmi mlade.
Zvolak to stejne. Navic jeden vystavni kovar u prostred vysokeho lesa, kde jsem si par metru pred nalezem rikal, ja je to mam suchy, ze tam nic nebude. A najednou na me kouka hlava jak hrom. Nicmene byl to jediny kousek co jsem nasel.
V lese je imho vlahy dost. Ideal to asi neni, ale rekl bych ze do 14ti dnu, pokud pocasi vydrzi jak je, bude hub dost.

Vysočina

9.6.2016   marek   Včera u Ledče n. S. kováři, babky a růžovky.

Vysočina

8.6.2016   Monty   vzkaz pro Jirku ZR - Jirko zkuste někdy Nížkov - břízy podél trati na Přibyslav. Mám to tam daleko. Pokud rostly, nikdy mě to tam nezklamalo. Hodně zdaru!

Vysočina

7.6.2016   saman001   V neděli na Jihlavsku pět malých hřibů dubových, sedm růžovek a dvě babky. Na jediné louce, jinak ani nožka.
V sobotu na Čeřínku sedm babek, taky na jednom místě na lesní cestě.

Vysočina

6.6.2016   JosefZR   Včera Žďár nad Sázavou - Vápenice 7 mladých kovářů.
Musíte ale vědět, kde je hledat. Jinak najdete pouze náhodou.

Vysočina

6.6.2016   Dika   O kováře jsem se musela podělit se slimákami ,takže jsem brala i miminka,potěšily tři růžovky dokonce dva suchohřiby,nejvíc bylo pošvatek,ale když já nevím....

Vysočina

5.6.2016   Zuzka   Dnes v okolí Jihlavy pár mladých babek, nějaké to jidášovo ucho a několik druhů hub, které neznám. Lepší než drátem do oka :)

Vysočina

5.6.2016   sylwikk   Dnes - okolí Cetoraze - 12 kovářů, 9 babek.

Vysočina

5.6.2016   Píďa   Pelhřimovsko - košík kovářů nalezen na osvědčených místech. Jinak pouze pár rozmoklých babek a v jednou lese záplava zelených muchomůrek. Jinak zatím nic.

Vysočina

4.6.2016   Rosta   Tak dnes procházka lesem Žďár nad Sázavou - vápenice 15 kovaru cca půlka koše

Vysočina

4.6.2016   lupeto   Ted jsem přišla z lesa okolí Litvínova nic není ...bláboly,,,, 2 holubinky ty miluji ,nevadí mi ,že nemám kováře a par májovek z louky v lese nic ....musíme asi počkat ještě ..houbám zdar

Vysočina

3.6.2016   Kvaska   Včera 2.6.2016 nález 8 nádherných kovářů. Každý kolem 30 dkg. Pak malé 3 křemenáče smrkové. Začalo to velice brzo. Všem houbařům zdar.

Vysočina

2.6.2016   JirkaZR   Na nějaké komenty že si to vymýšlím nebudu reagovat.. Dneska jsem vyrazil k Velké Losenici- směr Vepřová. Osvědčená místa docela zklamala... Byl jsem s kamarádem a výsledek byl on 8 kovářů, já 9 kovářů + první a nečekaný křemenáč smrkový, takže vlastně super (1 smrkový křemenáč v tuto dobu mě udělá větší radost než 20 kovářů :D) Byl na osvědčeném místě, kde jich bylo v sezoně najednou i 100, ale kde to je neřeknu :D Bohužel, nemám pořádná místa na klasické březové křemenáče, loni mě jedno takové, idylické, místo vykáceli (teda jen břízy, smrky nechali...) Holt, bříza je pro ně plevel ...:(

Vysočina

2.6.2016   Milan H   Dobrý den.Dnes západně od Třebíče cca 10 mladých kovářů,ty starší jsem nebral,nějaký klouzek a pár babek.Potkal jsem také nějaké šedivky ,ty ale neberu.V lese celkem sucho jestli se netrefí nějaká bouřka tak bude hotovo.Zdravím všechny houbaře a houbařky

Vysočina

2.6.2016   Ajka   Byl někdo v lese kolem Hlinska?A můžete prosím napsat,jak to vypadá?Díky.

Vysočina

2.6.2016   lena   prosim o info. jestli neco roste v okoli Velke Biteše díky

Vysočina

2.6.2016   Patrik   Jirko díky za tip ! Asi pře dvěma hodinama jsem byl v okolí toho lomu a během hodinky skoro plný košík :) !! Našel jsem nejen kováře ale taky babky :) Potom sem hodím nějaké foto.

Vysočina

2.6.2016   Radek   Nesmíte všechno věřit, napříkld Jirka ZR se stabilně chlubí a vymýšlí si, kolik že toho našel. Pohádkář, a vy mu to žerete

Vysočina

2.6.2016   Patrik   Díky za odpověď. Asi jsem zvolil špatná místa :-( možná to dnes zkusím ještě jednou jen si budu muset rozmyslet kam to jít zkusit a když to o5 nevyjde tak se asi vzdávám a ještě nějaký ten týden počkám. ;-)

Vysočina

2.6.2016   Méďa   Mohu potvrdit, byl jsem včera u Bohdalova a jak Jirka píše, našel jsem půl košíku kovářů a jinak nic.

Vysočina

1.6.2016   JirkaZR   Patrik: Všechny jsem je včera našel zrovna mezi Hamrama a Sázavou, nejvíc v okolí lomu Štěnice a hotelu Sázava, blíž to specifikovat nebudu. Vysoké- tam ty lesy moc neznám(ne že bych tam nikdy nehoubařil, ale určitě tam nemám kovářová místa). Dneska jsem byl u Bohdalova, a za 2h plný košík. Ale dneska to dalo teda hodně chození... Nejvíc podél cest nebo v listnáči (buk), ale tam jsem šel skoro najisto :D Jako bonus první malá šedivka a růžovka-ale obě červivé.

Vysočina

1.6.2016   sarisn   Dneska Přibyslav okolí, 9 kousků kovářů při procházce lesem :-)

Vysočina

1.6.2016   Patrik   Čau Jirko . Kam na ty houby chodíš ? Dnes jsem byl v okolí Žďáru ( Vysoké, a mezi Hamrama a Sázavou ) a nic jsem nenašel. :-(

Vysočina

31.5.2016   JirkaZR   Dneska neuvěřitelný zážitek - 2 koše kovářů všech velikostí, + 1 pěkná babka a 1 překrásný, veliký ale mladý-bílý zespod a zdravý hřib borový....Nevím, jestli nám chtějí houbičky vynahradit loňskou bídnou sezonu, ale je to zatím prostě paráda...Kováře rostou jak praštění po x kusech, na cestách, v borůvčí, v mechu....A jiní houbaři nikde, je to paráda, zítra jdu zase :D

Vysočina

31.5.2016   JirkaZR   Dneska neuvěřitelný zážitek - 2 koše kovářů všech velikostí, + 1 pěkná babka a 1 překrásný, veliký ale mladý-bílý zespod a zdravý hřib borový....Nevím, jestli nám chtějí houbičky vynahradit loňskou bídnou sezonu, ale je to zatím prostě paráda...Kováře rostou jak praštění po x kusech, na cestách, v borůvčí, v mechu....A jiní houbaři nikde, je to paráda, zítra jdu zase :D

Vysočina

31.5.2016   Jolana   Nikde nic neroste,jen nějaký prašivky,který nesbírám.

Vysočina

30.5.2016   Jerry   DIKA - sezonu na Vysočině kde cca konkrétně? Například v Jemnici a blízkém okolí vůbec neprší a sucho hrůza.

Vysočina

30.5.2016   Martinapa   KK - Košík kovářů - havlíčkobrodsko. :-))

Vysočina

30.5.2016   Dika   Sezonu na Vysočině jsem zahájila košíkem kovářů,několik kusů dokonce přerostlých a dva žluté.

Vysočina

29.5.2016   Vladěna   Dnes u Kamenice nad Lipou dva plné košíky kovářů v mechu. Bez červů.

Vysočina

28.5.2016   JirkaZR   Včera Vel. Losenice půl koše kovářů + jeden výstavní hřib borový. Dneska Bohdalovsko půl koše kovářů a jedna babka. A pěkně jsem zmokl :)

Vysočina

26.5.2016   JirkaZR   Dneska navečer 18 krásných kovářů. Dva další překvapivě už přerostlé a nahnilé.. Vše v trávě nebo v mechu, ty 2 staré byly v bučině.

Vysočina

25.5.2016   paegas   v úterý na houbách, druhově zajímavá směska, začínají muchomůrky - pošvatky, citrónové, ryšavá, dále klasika májovky, podtrnky, taky znenadání čirůvky fialové, špička travní, menší košík, všechno takřka mimo les nebo na kraji

Vysočina

24.5.2016   Vladěna   Dnes u Kamenice nad Lipou pod břízou kozák !

Vysočina

22.5.2016   Méďa   Jirko, díky za příspěvek a blahopřeji k pěknému úlovku. Májovky jsem našel menší a byly na remízku pod stromy, kde dosti foukalo. V lese pod stromy se mi zdálo sucho, ovšem na cestách byly kaluže vody. Kováře se mi zatím nepodařilo najít proti jiným létům. Ale kdo hledá najde :-)

Vysočina

21.5.2016   JirkaZR   Nesouhlasím s příspěvkem pode mnou. Jednak májovky už rostou 14 dnů, dneska jsem sbíral na stejném místě podruhé a bylo jich plná taška. Nádherné a zdravé. Za druhé, sucho není, i v lese je vlhko a povedlo se na osvědčeném místě objevit 6 kovářů - 3 maličké a 3 už větší. Byla to krásná houbařská sobota :)

Vysočina

20.5.2016   Méďa   Na Žďársku první májovky, ale je sucho. Našel letos na Vysočině někdo kováře či křemenáče? Díky za odpověď

Vysočina

24.4.2016   Méďa   Podařilo se někomu na Žďársku najít kačenky české? Letošní rok je prý nebývale bohatý, ale já nacházím jen smrže. Díky za informaci.

Vysočina

22.4.2016   Slídil   Mohl by mi prosím někdo prozradit, kde na Vysočině roste ve větším množství syrovinka?

Vysočina

3.4.2016   lištička    Pro "Mára": Mohl by ses mi prosím ozvat na mail: mrychlikova@seznam.cz? Další nějaký outlookový účet se mi nechce zaládat.

Vysočina

21.3.2016   Guldas73   Dne 19.3.2016 jsme našli v okolí Dalešic krásnou houbu - ohnivec šarlatový. Nádhera

Vysočina

29.2.2016   Mára   Lištičko, kdysi jsem bydlel na Vysočině poblíž Olešnice, znám tam nějaká místa kam jsem tehdy chodil na houby, rád bych se tam zase někdy podíval. Můžeš jet se mnou, chceš-li. Jen doufám že letos bude sezóna lepší než minulá.

Vysočina

16.1.2016   lištička   Nedávno jsem autobusem projížděla Vysočinou směrem Košetice-Pelhřimov-Horní Cerekev-Třešť-Telč a obdivovala jsem ty nádherné lesy. Moc ráda bych si v nich zahoubařila. Nechtěla by v sezóně (Snad nějaká oproti loňsku letos bude.) nějaká houbařka-houbař se mnou uskutečnit společný výměnný pobyt? U nás v Posázaví jsou také krásné lesy, ale láká mě "nakouknbout" i do jiných lokalit naší zemičky....

Vysočina

10.12.2015   paegas   stále dost hlív, pařezníci a sametonožky, v úterý 8.12. ještě i nějaká ta strmělka mlženka, po přemrznutí radši jen sbírám klasický zimní trojboj - hlívy, ucha a sametonožky

Vysočina

23.11.2015   Hmm   Minulý víkend jsem byl mimo, tenhle jen na rychlejší návštěvu - jeden hřib hnědý, několik babek a celkem dost čirůvek fialových.

Vysočina

18.11.2015   Libuš   V úterý 17.11.2015 košík suchohřibů. Opět lokalita Vlkov u Tišnova.

Vysočina

16.11.2015   Dika   Rozlučka s lesíkem dopadla dvaceti nádhernými zdravými suchohřiby,potěšily lišky obecné i nálevkovité a rodinka muchomúrek zelených.

Vysočina

11.11.2015   miratruck   Do lesa se ještě chystám, jelikož párkrát sprchlo a je celkem teplo jak ve dne tak i v noci. Tak dám vědět jak jsem dopadl, už se do lesa těším.

Vysočina

9.11.2015   Hmm   Houbám jsem se moc nemohl věnovat, takže z toho byl jeden hřib hnědý a něco babek...

Vysočina

9.11.2015   Dika   Teplé počasí mně opět vylákalo na Vysočinu,v lese mokro opět se všechno zelení,našla jsem tak 20 suchohřibů,penízovky máslové a kuželové,překvapily muchomůrky červené,zelené i pošvatky.

Vysočina

3.11.2015   Jerry   I když ráno mrazíky,pořád se dá najít několik hřibů hnědých,hlavně v kopcích ve vysokém lese a v hromádkách klestí.

Vysočina

2.11.2015   Dika   V lese je opět strašné sucho,jedině v mechu jsem našla tak půl koše suchohřibú pár číruvek fialových a máslových,několik lišek nálevkových.

Vysočina

1.11.2015   Hmm   V tomto, pro mě lehce zkráceném víkendu, něco pěkných hřibů hnědých (které už nerostly ve skupinách jako dřív, ale osamoceně) a pak na jednom místě houf pěkných mladých babek. A navrch pár hřibů peprných a bedel červenajících. Jinak kromě těch babek se zdá, že vyrazilo dost muchomůrek citronových.

Vysočina

30.10.2015   radek   tak moje poslední návštěva chalupy u pelhřimova-a největší a nejhezčí úlovky letošního roku!!! ani jsem s tím nepočítal,šel jsem se jen tak mrknout do lesa s plátěnou taškou a za 1hod jsem měl asi 50ks nádherných suchohřibů,moře lišek,holubinky,ten les byl úplně plnej všeho,byl jsem z toho úplně v šoku,dokonce ještě dva praváky a bedlu jsem našel.nikde nikdo v lese jen srnky,tak jsem si to užil,tak příští rok nashle

Vysočina

29.10.2015   Píďa   Takže poslední letošní houbařská návštěva lesa. Nebylo to až tak nejhorší - u Pacova košík malých suchohřibů /cca 7kg/ za dvě hodiny, druhá zastávka byla u Počátek, ale tam už jen paběrkování. Václavky už nejsou a čirůvky také nějak zapoměly vyrůst. Tak v roce 2016 na shledanou.

Vysočina

29.10.2015   Hmm   Pinďa - hele letos ani určení lokality moc nepomůže - většinou to bylo že na 80% cesty jsem na šel 20% hub a na zbylých 20% cesty 80% hub, a spíš možná 90-10, prostě dlouho nic, pak houbí hnízdo a pak zase nic a takhle furt dokola.

Vysočina

29.10.2015   Hmm   Jerry - asi jsem to nenapsal úplně přesně. Spíš než opodstatnění by mě zajímalo vysvětlení. Protože perioda příliv - odliv je cca 6 hodin, takže s tím se perioda +- 14 dní nedá srovnávat, ačkoliv se tak často děje... A prostě mi to vrtá hlavou...
I když sám jsem to kdovíjak nestudoval, zvlášť s ohledem na fázi měsíce. že je nějaká perioda silnějšího/slabšího růstu +- 2-3 týdny, to jo, ale jak píšu, nijak víc jsem to neřešil, jelikož se na houby dostanu pouze o víkendech, navíc se do toho plete i počasí, takže na nějaké rigorozní zkoumání by to v mém podání stejně nebylo.
Co ostatní? Má někdo nějaké vysvětlení?
Dík

Vysočina

29.10.2015   Dika   Mezi koberci lištiček pomerančových se našlo asi 40 suchohřibu,ryzce černohlávci a penízovky máslové.

Vysočina

28.10.2015   Honza a Ilona   Křižanky dnes ve dvou za 3 hod. košík,v drtivé většině hnědáčci a pár babek

Vysočina

28.10.2015   nenasytná hanka   okolo popelína je to samý podhříbek a strakoš,to už tu dlouho v říjnu nebylo,ale stále rostou malé houby

Vysočina

27.10.2015   Jerry   Hmm-S tím úplňkem to má opodstatnění,pověra to není.O tom jsem se skoro vždy sám přesvědčil.Když měsíc dorůstá do úplňku je prostě víc hub,víc rostou a narůstající měsíc má na ně vliv asi jako na příliv a odliv moře a dalších věcí.Jenže když byly v létě takový horka a skoro nepršelo,tak s tím ani úplněk asi nic nenadělá.

Vysočina

27.10.2015   tereza   zdravim jak to vypada v lesích?

Vysočina

27.10.2015   Pinďa   Chlapi, nechcete zacit psat alespon priblizne odkud ty informace jsou? Je videt, ze budou velke rozdily v ruznych lokalitach

Vysočina

27.10.2015   Hmm   Jerry
- to s tím úplňkem má nějaké opodstatnění, nebo je to pověra?
Díky

Vysočina

27.10.2015   Hmm   O víkendu jeden přerostlý (a červivý) klouzek sličný, jeden kozák, pár babek, něco hřibů hnědých a několik mladých bedel červenajících.

Vysočina

27.10.2015   Xhao   Jerry: a kde?

Vysočina

27.10.2015   Jerry   Dneska za cca 3 hodiny v lese 6 menších suchohříbků,dvě babky,jeden kozák březový a 5 lišek nálevkovitých.Jinak nic,zima a fouká vítr,který vysušuje zbývající vlhkost v lese.Úplněk asi nebude mít vliv na růst hub.

Vysočina

26.10.2015   Dika   Pul koše penízovek máslových pár holubinek,začínají lišky nálevkovité.

Vysočina

25.10.2015   Kralik   Dnes v okoli Humpolce ve dvou lidech 2 kose plne pancaku cca za 2 a pul hodiny.

Vysočina

25.10.2015   Renča   Medlov, v sobotu během dvou hodin dva dospěláci a dvě děti, 3 košíky čistých suchohříbků, krásná procházka.

Vysočina

24.10.2015   karlosnoi   Pelhřimovsko, ve třech za 2h, půl koše. Je to slabota.

Vysočina

24.10.2015   Xhao   Tak ja nvm... Nekdo pise, ze nasbiral 2 kose pancaku a nekdo, ze do lesa jedine na prochazku... Cert se v tom vyznej. Jezdim na Pelhrimovsko z Prahy a urcite nechci jezdit takovou streku na prochazku :-D Pristi tyden jsem se chystal... Doufam, ze jeste nekdo napisete nejake info, jak to na Vusocine vypada

Vysočina

24.10.2015   Xhao   Tak ja nvm... Nekdo pise, ze nasbiral 2 kose pancaku a nekdo, ze do lesa jedine na prochazku... Cert se v tom vyznej. Jezdim na Pelhrimovsko z Prahy a urcite nechci jezdit takovou streku na prochazku :-D Pristi tyden jsem se chystal... Doufam, ze jeste nekdo napisete nejake info, jak to na Vusocine vypada

Vysočina

24.10.2015   Jerry   Tak už ani nemá cenu chodit do lesa,snad jedině na procházku.

Vysočina

22.10.2015   Koudelka   Neví někdo jak to vypadá v okolí Ledče n/S.?

Vysočina

21.10.2015   Pavel   MIO : Tak už vím, kdo mě to tam vyzbíral :-) Byl jste až u dálnice nebo jen v tom kousku dole?

Vysočina

21.10.2015   Bob   Dnes u Humpolce dva košíky zdravých pančáků.Nerostou všude.

Vysočina

19.10.2015   R2   V sobotu u Humpolce plno krásných hnědáků a to bez červíků. Potkali jsme jen dva další houbaře jinak ani noha. Václavek mraky, ale některé už starší.... Výlet celkově super. Stálo to za to!! Kdo má možnost, tak vyražte než přijdou mrazy a bude konec!!! R2

Vysočina

18.10.2015   Hmm   Tak kvůli práci jsem se do lesů dostal až v druhé půlce víkendu (a ani se mi moc nepodařilo vypnout), ale jeden velký smrkový, jeden rozmoklý kovář, pár plstnatých a něco hnědých (vše hřiby :o) ).
A z václavek překvapivě nezbylo skoro nic...

Vysočina

18.10.2015   míša   prosím roste něco v lesích Květná a Květná-zastávka.

Vysočina

17.10.2015   Lestr   17.10. Želiv-Vřesník, za dvě hoďky plnej koš pančáků

Vysočina

17.10.2015   Mio   Dnes 17.10. Lesy na půl cesty mezi Stříteží a Ždírcem plný koš ale 90% klouzků pár hříbků jinak přerostlá kuřátka. Za dvě hodiny plný koš super ..

Vysočina

17.10.2015   Mio   Dnes 17.10. Lesy na půl cesty mezi Stříteží a Ždírcem plný koš ale 90% kroužků pár hříbků jinak prerostlá kuřátka. Za dvě hodiny plný koš super ..

Vysočina

16.10.2015   vituromek   Minulý pátek ve Svatoslavi jeden veliký bramborový koš, v pondělí púl toho samého koše a dnes skoro nic. Ovšem šílený množství vody spolu s relativním teplem by mohlo ještě v příštím týdnu něco ze země vytáhnout.

Vysočina

16.10.2015   Jerry   Dnes Mor.Budějovicko- za 4 hodiny 8 suchohříbků a asi10 babek.Na to,že prší a je zalito je to bída,no co chceme,je docela zima.

Vysočina

15.10.2015   Bob   Pořád rostou i když počasí moc nepřeje.Dnes u Humpolce 2 košíky hnědých suchohřibů,za cca 1,5 hod.Všechny houby byly zdravé.V lese jsem nikoho nepotkal,takže to nemělo chybu

Vysočina

15.10.2015   Píďa   počátecko a pacovsko - v pátek a sobotu žně. V jednom lese 2 košíky malých suchohřibů v druhém postarší, ale zdravé hřiby. Každopádně však nerostou všude.

Vysočina

14.10.2015   Hmm   Vlastně ryzce jsem našel taky... Asi 1*0,5m, bylo jich tam tak 30-40, rostly přes sebe kvůli čemuž na nich rostla taková pěkná plíseň. Původně jsem myslel, že jsou to nějaké "prašivky", co takhle rostou, ale jeden ryzec byl úplně ožraný, takže měl celý klobouk měděnkově zelený, což mě zaujalo a díky tomu jsem zjistil, že jsou to ryzce,,, Letos první...

Vysočina

13.10.2015   Dika   V lese hrozná zima,ale houby pořád rostou,kromě suchohřibu,ryzců,holubinek zdravé růžovky a kuřátka.

Vysočina

13.10.2015   Hmm   V pátek mrtvo, o víkendu celkem nacpáno.
Tedy myšleno lidmi.

Jinak se omlouvám za chyby, ještě furt jsem nemocný, resp. ve stádiu přecházení virózy...

Vysočina

13.10.2015   Hmm   Tak konečně se sem dostávám...
ASi poprvé se letos dá napsa že rostou v obecném smyslu. Už i u mě se vyskytly hřiby hnědé a to obecně v lese, nikoliv na pláccích. No a kromě hřibů a václavek (které nesbírám), tak obligátní kováře, letošní prvoslizák mazlavý (taky prvočirůvka fialová), pár pěkných růžovek, letos asi poprvé pěkní kozáci, nějaké červavé klouzky sličné a jeden megahřib smrkový - asi rozloučení.
V pátek mrtvo, o víkendu celkem nacpáno.

Vysočina

12.10.2015   JirkaZR   Nepíše se mi to moc dobře, ale zřejmě je letošní, velice krátká sezona u konce... Bohužel jsem prodělal krátkou virózu, takže jsem o dva dny, kdy se dalo najít dost hub přišel. Včera jsem , ještě dost podlomený, na houby vyrazil, a za chvilku na osvědčených místech plný koš suchohřibů. Dneska už mě bylo líp, tak jsem vyrazil pln nadějí, a byl jsem dost zklamán...Tak 1/4 koše po dlouhých útrapách.. Je strašná zima, byly 3st...

Vysočina

12.10.2015   Jerry   Dnes okr.Třebíč od rána za 4 hodiny v lese 3 smrkové hřiby,6 suchohřibů,5 kovářů,2 babky,2 klouzky a menší kotrč kadeřavý.Jinak některé houby již zmrzlé klobouky a má být ještě větší kosa,takže asi po sezóně,ale zase porostou penízovky sametonohé a Jidášovy ucha :-)

Vysočina

12.10.2015   Kvaska   Ve čtvrtek při dešti nalezeno 22 nádherných, velkých hřibů smrkových na Henčově ve vysokém a přehledném lese.. Poté v neděli a byly pouze přerostlé. Nález dosti suchohřibů. Ten čtvrtek to bylo neskutečné.

Vysočina

11.10.2015   houba   akorat kotrč ale pěkný velký.. okres třebíč..

Vysočina

10.10.2015   Bob   Dnes u Humpolce za 1 hodinu bramborový košík hub.Ani jsem s tím nepočítal.Všechny houby byly zdravé.Asi už to začalo konečně růst.

Vysočina

10.10.2015   houbař   Dnes u Dlouhého 2 koše suchohřibů za 2 hoďky

Vysočina

9.10.2015   Michal   Dnes Škrdlovice opět plný koš,rozjeli se naplno všechny druhy. Déšť jim přeje. praváci,kozáci a spousta suchohřibů!!!!!!

Vysočina

9.10.2015   ds!   Ohledne diskuse rostou/nerostou - rostou. Jen clovek nesmi ocekavat, ze vleze do kterehokoliv lesa a sbira.
Letos jsem chodil do ctyr ruznych lesu ktere znam. Tri bida a jeden jak kdy. Loni rosly hojne ve vsech.
Taky dodam, ze jsem letos nikdy nenasel na stejnych mistech. Jednou najdete spousty na jednom miste, jdete priste a nic.

Vysočina

9.10.2015   ds!   Vcera Konikov - 2h a plny kos. Tretina kose vaclavky a zbytek suchohriby. V lese byli sice trosku oschle, ale zdrave. V mechu a trave plesnive, nebo cervave. Sice to nejsou zne jak loni, ale najit se da.

Vysočina

9.10.2015   Poutník1552   Musím se JirkyZR zastat, včera u Bohdalova plný koš - převážně suchohřiby - rostou především v hromádkách roští. Najde se i růžovka, václavky. Praváků asi jen 10 kusů. Přesně jak Jirka říká. Kdo ví, kam má jít, tak najde. I když je fakt, že sucho je obrovský...

Vysočina

8.10.2015   JirkaZR   Na trapné příspěvky nějaké Jolany nebudu reagovat. Dneska jsem byl ve stejném lese už potřetí za 3 dny, byl jsem s taťkou, a konečně našel i on :D V tomto lese, kde jsme byli, je dostatek suchohřibů, rostou hlavně pod roštím, na jednom "plácku" najdete i 50 kusů... Dneska pršelo, tak na praváková místa jsme nešli, byli jsme promočení na kost, i tak cca 10 praváků jsme měli. Dokonce se dají pořád najít růžovky

Vysočina

8.10.2015   Johny   procházkou u ZR 35hřibů a dostatek sucháčů.Pravda,v lese je dost velké sucho,dost dlouhý úsek bez houby a kdyby nás šlo víc,tak těch hub víc nebude.

Vysočina

8.10.2015   ladinek   Pánové Hmm a Jirka ZRznají svoje lesy a ví kde a kdy hledat a sbírat. Já byl na třídenním fotovýletu a u Jimramova jsem byl asi hodinu v neznámém lese a po zorientování jsem za druhou půlhodinu nasbíral také půl košíku, sice jen 4 smrkové střední a hromádku malých suchohřibů. Přitom bylo pochozeno a dost zbytků. Takže kdo chce ten najde :)

Vysočina

8.10.2015   Vladěna   Dnes soused dva narvané koše praváků, panských, kozáků, u Kamenice nad Lipou

Vysočina

8.10.2015   Hmm   Jolana - ani ne, JirkaZR prostě jen zná lesy, kam chodí na houby, velmi dobře.

Vysočina

8.10.2015   Jolana   JirkaZR má rád scifi zážitky na dobrou noc,že? Letos je po houbách a vlastně ani skoro žádný nebyly.

Vysočina

8.10.2015   JirkaZR   Dneska u V. Losenice 2 koše hub(2hodiny), včera 1 koš hub(3/4hodiny) Stále je potřeba vědět, kam vlézt...

Vysočina

7.10.2015   Xhao   milda_ta: Jakze zacinaji? Uz pred 14 dny jsem na Pelhrimovsku nasel kolem 180 malych panskych... Spise mi prijde, ze na Pelhrimovsku uz konci :-(

Vysočina

6.10.2015   Jerry   Dnes Lomy nic než hrstka všelikých hub,sucho a docela zima.

Vysočina

6.10.2015   milda_ta   Tak snad začali růst i na pelhřimovsku,včera košík lokalita Drbohlavy a dneska totéž u Mezné. Většinou praváci,začínají i pančáci (hřib hnědý) Všechno bez jediného červíka,jen trochu ožrané od slimáků.

Vysočina

6.10.2015   miloš   Včera v okolí Budišova plný koš václavek.Jinak v lese sucho a nic neroste

Vysočina

5.10.2015   Jerry   Dnes moravskobudějovicko- nic než jeden pravák,ještě ke všemu zaschlej,dva suchohřiby,6 babek a 12 klouzků.To vše za 4 hodiny chození v lese.

Vysočina

5.10.2015   Dika   Podél potůčku ryzce v mechu suchohřiby a holubinky v trávě přerostlý praváci.V lese hrozné sucho.

Vysočina

5.10.2015   Hmm   Tak tentokráte pár vzrostlých až přerostlých hřibů kovářů a smrkových a klouzků, dvě růžovky, babka, do dlaní mladých hřibů hnědých a pár křemenáčů. Ale opět jen na vyzkoušených místech. Z mladých hub pár kovářů, jinak se velmi daří muchomůrkám červeným, i když také zasychají. Defakto většinu jsem našel v pátek za setmění, jelikož pak na mě sedla nějaká choroba :o/.
Jinak jak jsem psal minule - sucho, rozdíl je ten, že už i potoky vysychají.

Vysočina

4.10.2015   Michal   Dnes paráda, les u Škrdlovic 1 a půl koše. 95 suchohřibů 10 praváků, 10 kozáků a 3 kováře. Doporučuji hledat místa u potůčků jako Jirka zr.

Vysočina

4.10.2015   JirkaZR   Včera u Vepřové praváků tolik, že jsem je stěží odnesl k autu. Všechno na jednom místě, břeh potoka, vysoká tráva.

Vysočina

4.10.2015   jirilan   Včera na Stražišti a u Útěchoviček sucho a nepatrně hub. Praváci, holubinky, hněďáci. Překvapil mě růst muchomůrek červených. Nestojí to za houbaření, ale procházka krásná.

Vysočina

3.10.2015   rd   Dneska Cernovico velky kos - prevazne pravaci, suchohriby. Dokonce prvni letosni kremenace. Vse zdrave bez jedineho cervika. Roste to ale jen misty, ve vetsine lesa neni ani prasivka...

Vysočina

2.10.2015   Eva   Po 14 dnech stejné lesy -Nížkov,Vepřová. Minule jsem nenašla nic, teď 10 babek - zdravé. V lese není jediná prašivka a velké sucho. Chodím tam 30 let, toto jsem ještě nezažila nikdy.

Vysočina

2.10.2015   Thorax   Včera u Domanína 55 suchohřibů hnědých, růžovky, klouzci

Vysočina

2.10.2015   Kamkam   Po pravidelný kontrole nahouby.cz jsem předevčírem s nulovým očekáváním vyrazila do lesů v okolí Jihlavy, kde jsme u babi. Za tři hodiny 3/4 většího koše sama, včera ráno s prcky za 2 hoďky plný koš suchohřibů v okolí Větrného Jeníkova a odpoledne pak sama za 2 hodiny kousek za Jihlavou 27 praváků slušný velikosti a něco panských (suchohřibů). Vypadá to, že to není až taková bída :)

Vysočina

1.10.2015   mgrnovak   Zdravím, o víkendu jsem byl v okolí Martinic u Vel. Meziříčí a něco se dalo najít - hlavně babky, ale dobrý, byl jsem tam jen chvilku.
Zdar

Vysočina

30.9.2015   JirkaZR   Dneska u Bohdalova plný koš- hlavně kováři a praváci, pár růžovek a suchohřibů, babky jsem nesbíral nebylo kam dávat. V neděli mezi V.Losenicí a Račínem taktéž plný koš, tak se najde i víc suchohřibů, ale jenom lokálně (najdete flek kde jsou na kosu, ale 90%lesa není nic. Praváky a kováře rostou z 99% okolo cest, okolo mlazin nebo přímo na cestách, a to jen v trávě nebo mechu.

Vysočina

30.9.2015   Hmm   ladinek
Není zač. Beru to tu jako background - relevantní ale jen obecnou informaci. (Třeba tenhle víkend co byl jsem čekal, že hřibů hnědých bude podstatně povícero).
Ono z dědiny můžu vyrazit do třech lesů a i normálně to klidně je, že v jednou super úlovek a ve druhém skoro nic. A letos to snad ani není na lokalitu ale přímo na GPS souřadnice - z 10% plochy 90% hub a naopak. A to si nejsem jistý, jestli ten poměr není 95-5.
Jinak trochu mě mrzí, že sem moc nepíší nestoři jako třeba JirkaZR.

Vysočina

30.9.2015   ladinek   Hmm, díky za lokalizaci, ona Vysočina je jinak trochu velká a lokálně je všechno jinak než v tom celku. O tom to tady je.

Vysočina

30.9.2015   Hmm   ladinek
- já se pohybuju na severu, při hranici s Pardubickým případně Středočeským krajem. A na predikci růstu si netroufám. Ale aspoň co chodím, tak rostou na více místech než začátkem září, ale defakto jen na pláccích. Ve volném lese jsem ani moc nehoubařil, jelikož i mnohé plácky (zatím) byly letos bez hub.

Vysočina

30.9.2015   Jerry   Dnes Jemnický městský les až po Lomy děsná bída,ale na chudou smaženici bude.Je sucho,fouká studený vítr,což les vysušuje a je zima.Myslím,že letos je definitivně po houbách.Snad jedině že by rostly po zámrazu,jak jeden rok,ale to by muselo napršet.

Vysočina

29.9.2015   ladinek   Pane Hmm, myslíte, že v Hodicích taky rostou? Nebo je to v Krahulčí? Taky Vysočina :) Nebo rostou na nějakém konkrétním místě?

Vysočina

29.9.2015   Hmm   Tak tentokráte pár dojíždějících růžovek, víceméně zdravé smrkové hřiby rozličného vzrůstu, pár kovářů, pár babek, pár křemenáčů a čtyři velké kozáky, pár hřibů plstnatých , pár hřibů hnědých nevalné kvality. Začínající šedivky.

Jak jsem uplynulé dva víkendy psal, že podmínky mi přijdou ideální, tak teď mě zarazilo, že je dost sucho. Navíc celý víkend foukalo.
Potkal jsem pár mini praváků a kovářů, ale nějak se obávám, že v současném počasí to nedají.

A taky jsem potkal houbaře, co jezdil po lesních cestách autem a sbíral tak... :o/

Vysočina

29.9.2015   Dika   Tentokrát plný koš,asi 20pravákú,zbytek suchohřibů,růžovek,holubinek a ryzců.Začínají slizáci mazlavý,ale nebylo kam dávat.

Vysočina

29.9.2015   Sax   Pelhřimovsko, okolí Počátek a Horní Cerekve: Asi 50 panských hříbků (hřib hnědý, suchohřib), 8 hřibů smrkových (pravák), holubinky, lišky, 10 klouzků, 10 kozáků. Houby nedodržují pravidla, je podzim a rostou spíš v údolích a na loukách u lesa než na kopcích, bedly a václavky žádné.

Vysočina

28.9.2015   Píďa   Pacovsko - ve čtvrtek dva košíky. V jednom sané hřiby, druhý malé suchohřiby , masáky a babky. V lese mokro. Tamtéž znovu v neděli, les už vyschlý a plný košík cca za tři hodiny. Zjevně konec. Perlička na konec: ani jedna houba nebyla červavá. Vzhledem k tomu, že pršet nebude, tak asi až za rok /?/

Vysočina

28.9.2015   Jolana   V Jemnickým lese jezdí dědek na červený babetě a nejen,že neumí odpovědět na pozdrav,ale ještě se na člověka špatně dívá a kope do hub,který mu nic neudělaly.Hajzl starej plesnivej.Kdyby tě ta muchomůrka chtěla taky nakopnout.

Vysočina

28.9.2015   misel+brok   Dnes u kamarada beranovec hrib smrkovy suchohrib strakos sem tam vaclavka pekny kos vse zdrave rostou

Vysočina

27.9.2015   koki   Rostou!
Nedaleko Hlinska: Filipov, Filipovský pramen Chrudimky.
Za 2 hodiny 2 praváky, 7 kozáků a plnou tašku podoubáků.

Vysočina

27.9.2015   Pája   ..tedy 27.9. a celé 2 měsíce zpět pusto pusté nic..úroda byla v květnu 2015...Domažlice, Klatovy, Kdyně..

Vysočina

27.9.2015   Petr.kl   Dnes okolí Budkova a Dědic (nedaleko Mor. Budějovic). 3 x hřib smrkový, 1 x podborovák, 3 x bedla, po očištění cca 500g kuřátek. Vše za 2 hodiny.

Vysočina

27.9.2015   míla   Leni děkuji za osvětu, my jsme od Jihlavy k Třebíči, u nás se říká "když nikde nerostou tak Heraltické lesy to jistí" ale tentokrát to nejistí ani Heraltické, je dost sucho, něco se najde ale to většinou pod větvema co dřevorubci nechali rozházeno po lese

Vysočina

27.9.2015   Jerry   Dnes Jemnický městský les za 4 hodiny jeden pravák,4 kováře,asi 15 babek,2 malý kozáci a pár modřínových klouzků.Jinak už ani bedle nejsou vidět.Pár na pohled krásných muchomůrek červených.Jo,a ještě jeden strakoš.Nic víc,nic míň.Snad se po úplňku zadaří.

Vysočina

27.9.2015   lenka   Bydlím u Prahy, z Vysočiny pochází otec. Babka=suchohřib, hřib hnědý = hnědák, těch jsme měli nejvíc. Bydlet na Vysočině, určitě vyrážíme do okolí Větrného Jeníkova znovu :-)

Vysočina

27.9.2015   míla   Leni chci se zeptat co je na Vašem konci Vysočiny suchohřib a co hnědák? Protože u nás je to to samé tj. Hřib hnědý = suchohřib. Jen jsem zvědavá, protože třeba u nás havelkám se říká komprda.

Vysočina

27.9.2015   lenka   Včera jsme vyrazili na Jihlavsko. Našli jsme 5 paváků, modráka, křemenáče, pár suchohřibů a hlavně hnědáky. Měli jsme sebou malého syna, neušli jsme moc. Celkem asi 3/4 koše. Kvalita úžasná. Vše roslo v mechu, borůvčí, kolem cest.

Vysočina

26.9.2015   micaker   pančáků jako borových nebo hnědých? :O

Vysočina

26.9.2015   Xhao   Dnes Pelhrimovsko: cca 180 pancaku, 1 pravak, 2 klouzci a 4 babky... Vse male, cerstve houby...:-) Ovsem po prejezdu do lesa vzdaleneho od toho naseho 10km jsme nenasli ani ň :-D Musi se vedet kam...

Vysočina

26.9.2015   Eva   Dnes Vysočina-Polná a okolí 1 místo -babky -další místo 10 hnědáků a potom,nic,nic.

Vysočina

25.9.2015   Libuš   Tak dnes opět lesy v okolí Vlkova. Oproti minulého týdne sucho, ale za 3 hodiny a ve třech asi 70 praváků, koš babek, klouzci, par křemenáčů a nějaké bedle. Hřib hnědý zatím nic moc. Čirůvky a stročky taky nic. Chtělo by to zapršet.

Vysočina

25.9.2015   gogo   To musí přijít,les na to čeká,můj tip týden po Václavovi,suchohřib a aspoň václavky vyjedou a věřím borcům co našli hřiby.To chce štěstí a sluneční místa.

Vysočina

25.9.2015   Aladar   Moravskobudějovicko - 1 pravák, 20 -25 malých hnědáků, 10-15 růžovek, pár klouzků a v podstatě poměrně velké množství mladých babek. Roste to málo a jen na určitých místech, kde alespoň něco napršelo, většina hnědáků byla z mechu. Asi nejhorší sezóna, jakou jsem zažil! Třeba bude ještě něco v říjnu - uvidíme, ale žádná sláva to asi nebude.

Vysočina

25.9.2015   Xhao   Dnes Pelhrimovsko: cca 180 pancaku, 1 pravak, 2 klouzci a 4 babky... Vse male, cerstve houby...:-) Ovsem po prejezdu do lesa vzdaleneho od toho naseho 10km jsme nenasli ani ň :-D Musi se vedet kam...

Vysočina

25.9.2015   houbařkaka   A co na Počátecku, rostou? Dá se tam někam zajít? Díky!

Vysočina

24.9.2015   Tonda   dnes u Světlé n.s.45praváků,ryzce,klouzky,pár suchohřibů malejch,růžovky.začínají růst i ve vysokým smrčí.hlavně ať to vydrží týden!!

Vysočina

24.9.2015   gogo   Dnes ve dvou já a kamarádka naše místa v Želetavě a prázdný les bez "prašivky",po hodině jsme toho nechali s pár babkama,šesti klouzkama a dvěma bedlema,to minulou sobotu v Budkově to byl hřibovej zázrak/píšu níže/,ani nejsou václavky a suchohřib ani jeden.Můj tip tak až za 2 týdny snad.

Vysočina

24.9.2015   Ronson   Dnes na Jihlavsku za hodinu pouze 55 praváků.
Růžovka,suchohřib ani jeden.Pouze praváci.

Vysočina

24.9.2015   Saman   Okolí Cikháje - nic

Vysočina

24.9.2015   věra   u Žďáru už trochu lepší úlovek,praváci,suchohřiby,klouzky a ryzce.Tak doufejme!

Vysočina

24.9.2015   Lojza Pravej Hák   Žďár nad Sázavou okolí. Podhříbci, babky a růžovky :)

Vysočina

24.9.2015   Lojza Pravej Hák   Žďár nad Sázavou okolí. Podhříbci, babky a růžovky :)

Vysočina

24.9.2015   Xhao   Romca: Tak to jsou dobre zpravy :-))

Vysočina

24.9.2015   romca   Babky a suchohřiby

Vysočina

24.9.2015   Xhao   Zitra buducely den na pruzkumu na Pelhrimovsku, tak jsem zvedav...:-) Snad alespon ty 2 kosiky naplnime..

Vysočina

23.9.2015   Xhao   Romca: No jo, ale ceho?

Vysočina

23.9.2015   Xhao   Romca: No jo, ale ceho?

Vysočina

23.9.2015   romca   dnes u Svratky 2 plné koše

Vysočina

23.9.2015   Tonda   Včera u Světlé n.S 19praváků,cca7-10cm,vše zdravé,ryzce,růžovky,klouzci,1bedla-vše na kraji lesa,na cestě a v mlází s podrostem.ve vysokém lese ani ťuk!a 3houbaři!!

Vysočina

22.9.2015   jan   Dnes asi 7 praváků, nějaký sucháče, růžovky,plno malých zdravých babek. Záčíná to ožívat :)

Vysočina

22.9.2015   letterman   ...dnes mezi Polničkou a Račinem jeden suchohribek...jinak nic nic nic....

Vysočina

22.9.2015   Drazzi   Meluzinka: Letos to tu nevypada, no... Ale na jiznim Taborsku.to.pry zacina...

Vysočina

22.9.2015   Meluzinka   Drazzi: Mrzí mě to, poněvač jsme z Prahy a na Pelhřimovsko jezdím už od mala na houby... Je to taková tradice a letos prostě nic a to už jsem tu byla 2x... Snad další týden by mohlo něco vylézt, ale teď o víkendu tam nebyla ani prašivka.. :-(

Vysočina

22.9.2015   Drazzi   Meluzinka: Letos to tu nevypada, no... Ale na jiznim Taborsku.to.pry zacina...

Vysočina

22.9.2015   Meluzinka   Na Pelhrimovsku naprosta bida... Tam kde vzdy rostlo kvanta hub a kam jezdime uz asi 20 let, tak vubec, vubec ale vubec nic....

Vysočina

22.9.2015   Rosta   Zdravim vsechny nevite nekdo jak to vypada kolem Uhrinova a nebo Netina dik za info

Vysočina

21.9.2015   R2   Žďárské vrchy jen 2 hřiby 4 hnědáci 3 masáci toď vše asi za 2-3 hodiny a ještě k tomu v šesti lidech :D

Vysočina

21.9.2015   gogo   V sobotu Budkov u Moravských Budějovic cca přes 2 hod.v lese,v normálním lese vůbec nic neroste-úplně pusto, jen ty žluté jako kuřátka ale nahoře na výsluní u mýtínek jsem našel první smrkový hřib krasavce jak z pohádky v doprovodu červených muchomůrek,potom jsem našel celkem "jen"12 hříbů kolem výsluní a aspoň pro mě velká spokojenost i s krásným počasím.Za týden se těším.

Vysočina

21.9.2015   Evik   Včera (nedeľa) po 14:00 sme boli v lesoch okolo Moravce - je nám jasné, že po víkende, a podobne, takže už možno bolo vyzbierané, ale po niekoľkých hodinách sme našli: hlavne babky cca 40ks - mladé aj staré, růžovky - len 5ks, ale boli stopy po predchádzajúcich hubároch, že ich bola úroda, 1 väčší hríb smrekový a 3 maličké čo ledva zo zeme trčali (vlastne boli pokryté zemou a ja som na ne stúpila a tak ich odhalila, tak sme ich vzali keď som ich už pošliapala) a cca 6ks skorej mladých a menších suchohríbov hnedých. Inak hromada krásnych mladých i starých muchotrávok červených. V jednom konkrétnom lese sme našli hromadu mladučkých masliakov (klouzky). Takže obecne - podhubie je prebudené, odhadujem, že do týždňa sú narastené klouzky, hríby aj suchohríby. Keby sme mohli, šli by sme v piatok ráno (pred víkendom).

Vysočina

21.9.2015   Dika   Tentokrát lesu vévodily lištičky pomerančové.V košíku skončilo deset praváků,pět kovářů,dokonce dva žlutý,v mech tak dvacet mladých suchohřibkú,několik druhů holubinek a růžovek.

Vysočina

21.9.2015   Katka   V sobotu jsme byli u Hořic na Humpolecku a byli jsme velmi mile překvapeni. Si jsme našli "jen" babky a pančáky :-), ale bez problémů dva koše a bez červíků.

Vysočina

21.9.2015   Libor   Polná a okolí. Opět jsem prošel les asi jako ostatní houbaři, které jsem potkal. Za 1 hodinu 2 růžovky, 3 klouzky. Hřiby žádné. Celkově v lese mrtvo, až na pár houbařů.

Vysočina

21.9.2015   dana   My včera na Ždársku, v lese mokro ale houby minimálně :( V košíku nám skončilo asi 5 růžovek , 4 suchohřiby a pár klouzků které rostly okolo cesty. Doufám že se to za týden probere protože mokro je dost :)

Vysočina

20.9.2015   Jerry   V leích kolem Jemnice pár kovářů, nějaká ta babka a asi 80 modřínových klouzků ve dvou hnízdech,jinak po pravácích a jiných hřibovitých houbách ani památky.

Vysočina

20.9.2015   tom   okolo Batelova pravaci zacinaji, kovari, babky klouzci, ruzovky,strakosi, suchace nic,ruzovky starsi.

Vysočina

20.9.2015   Zamča   18.9.2015 okolí Herálce asi 30 Ks růžovky, 20 Ks sucháčků a nějaká holubinka. V lese to začíná, Je krásně namoklo, tak uvidíme za pár dní..

Vysočina

19.9.2015   Hmm   Čtyři přerostlé kováře, dva praváky, tři babky a fůra růžovek které, zdá se, pomalu končí. A hnízdo křemenáčů (na cestě u dědiny, takže to podle toho dopadlo (lepší pidikřemenáč v hrsti, než...)).
A docela přibylo houbařů.

Hub sice moc nebylo, ale jsem spokojený, aspoň je v lese klid (a pokoj od taky-houbařů).

Vysočina

19.9.2015   Libuš   Dnes lesy v okolí Vlkova. Začínají babky, klouzci a růžovky. Hřib hnědý najdete, ale dost se nachodíte. V lese mokro tak ještě počkáme pár dní co to udělá.

Vysočina

19.9.2015   jenbor   Ahoj , dnes jsme byli na houbách v Nížkově, jsme místní a lesy známe naprosto dobře , vydali jsme se dnes do Zádušky kde jsou velmi hluboký lesy a mokrý .. :D už hned na kraji lesa jsme našli kupa kovářu už jsme měli plný koš v autě jsme měli s sebou ještě dva koše kdyby náhodou , tak jsme si je vzali a šli jsme hlouběji do lesu a opět ale místo kovářu tam byli praváci .... tak jsme byli nadšení |:D

Vysočina

19.9.2015   jenbor   Ahoj , dnes jsme byli na houbách v Nížkově, jsme místní a lesy známe naprosto dobře , vydali jsme se dnes do Zádušky kde jsou velmi hluboký lesy a mokrý .. :D už hned na kraji lesa jsme našli kupa kovářu už jsme měli plný koš v autě jsme měli s sebou ještě dva koše kdyby náhodou , tak jsme si je vzali a šli jsme hlouběji do lesu a opět ale místo kovářu tam byli praváci .... tak jsme byli nadšení |:D

Vysočina

19.9.2015   Komrs   smrž máš pravdu - pančák je suchohřib (hřib hnědý)

Vysočina

19.9.2015   smrž   ahoj jsem od Brna a takový výraz" pančáčci " jsem ještě neslyšel a to již jsem na světě pááár let...copak to teda je ? suchohřiby lidově ? dík za info

Vysočina

19.9.2015   kuba   okolí lípy u havl. brodu 2x po půl košíku, pár kousků praváka, asi 6 modráků, mraky babek a asi 5 pančáků... a začíná to, pančáčci už vykukujou.. hodně jich bylo okolo 1cm :)

Vysočina

19.9.2015   Ronson   O víkendu probíhá v Jihlavském muzeu výstava hub.Výstava obsahuje cca 240 druhů hub.
Vřele doporučuji její navštěvu.

Vysočina

18.9.2015   eva   Vrátila jsem se dnes z Vysočiny, prošla jsem 3 lesy - Nížkov,Vepřová,Račín a našla jednoho obřího kováře, jinak ani prašivka. Potkala jsem místního houbaře, prý se dá najít zcela ojediněle hříbek, ale na místech, kde by ho normálně nehledal, ale dnes od 5 - 14 hodin dost pršelo, naděje umírá poslední. Pojedu ještě za 10 dní....

Vysočina

18.9.2015   Anonym   V sobotu 12. 9. jsem byl ve vlhčím lese u Počátek. Úlovek 5 velkých praváků (15 - 25 cm), 5 růžovek, několik kovářů, 2 kotrče a jedna holubinka. Z dalších hub roste nejvíc muchomůrka červená. :-) Pomalu se houby vzpamatovávají a jsou málo červivé.

Vysočina

18.9.2015   irmas   Zdravím všechny houbařské nadšence a maniaky. Vím, že to sem nepatří, ale zaběhla se jorkšírka v lese u Domašova. Nenašel ji prosím někdo? Díky moc za zprávu.

Vysočina

18.9.2015   irmas   Zdravím všechny houbařské nadšence a maniaky. Vím, že to sem nepatří, ale zaběhla se jorkšírka v lese u Domašova. Nenašel ji prosím někdo? Díky moc za zprávu.

Vysočina

18.9.2015   Libor   Polná a okolí. Objevují se klouzci a muchomůrky červené a jen sporadicky. Hřibovité houby žádné. Tato sezóna bude jedna z nejslabších, bohužel. Snad za rok to bude lepší. :-)

Vysočina

17.9.2015   Jodik   Ledecsko zcela mrtvo, po dvouch hodinach 5lisek, 2 pravy, 2 kovari, 5klouzku, malej kotrc jak babicka nazvala kostrc :-)

Vysočina

17.9.2015   Reynny   JirkaZR a Janka kde rostou? :) My jsme byli u Borů a vůbec nic takže to nedokážu pochopit.

Vysočina

17.9.2015   Reynny   JirkaZR a Janka kde rostou? :) My jsme byli u Borů a vůbec nic takže to nedokážu pochopit.

Vysočina

17.9.2015   Reynny   JirkaZR a Janka kde rostou? :) My jsme byli u Borů a vůbec nic takže to nedokážu pochopit.

Vysočina

17.9.2015   Jan   Teď jsem se vrátil od Bernartic. Vůbec nic.

Vysočina

17.9.2015   Děde   Dnes V.Bíteš. 2x hřib,1x křemenáč,20 klouzků. V lese to pomalu ožívá, jsou i další houby (špičky,mochomůrky,holubinky...) Šťastný lov! P.S. v lese asi hodinu.

Vysočina

16.9.2015   jitka   Vysočina nic. Je to opravdu líto a je to smutný. Lesy jsou krásný ale nic.

Vysočina

16.9.2015   Věra   dnes u Babína 1 malý pravák,jinak nic-sucho

Vysočina

16.9.2015   Carlos   Včera lesy na jemnicku, poměrně dost kovářů, jinak absolutně nic!!!

Vysočina

16.9.2015   Carlos   Zdravím.Jelikož jsem nevěřil,že nerostou tak jsem jel okolí Hlinska včera,se přesvědčit na vlastní oči.
Bohužel je to pravda pravdoucí.Za dvě hodiny všechna místa kde deset let zpět,vždy rostly ani prašivka.Přijde to líto.
Carlos

Vysočina

15.9.2015   Medenna   Tři studně a blízké okolí..…vůbec nic.

Vysočina

15.9.2015   bystrouška   Zdravím houbaře z Vysočiny.V pátek se chystáme k Domanínu do Křižánek a na Mílovy.Máte nějaké zprávy o výskytu hub?

Vysočina

15.9.2015   R2   Ok děkuji moc, takže v lese to neni moc horký s houbama? Nebo se to ještě trochu rozjede?

Vysočina

15.9.2015   lochnes   Pro R2..Zkuste herálec ..do lesa nechoďte, max 5-10 metrů! Vše na slunných místech u lesa..a nebo okolo vysokých smrků v mechu ! 5% je vidět/kousek hlavičky/ jinak vše v mechu!! Lovu zdar..

Vysočina

15.9.2015   R2   Zdravím všechny houbaře z Vysočiny. Jen se chci zeptat byť to dělám nerad jestli v okolí Žďárských vrchů rostou aspoň nějaké ty houby. Předem vám děkuji za odpověď.

Vysočina

15.9.2015   smrž   Janko Janko co nám tady cigáníš??? a kdeže to chodíš??

Vysočina

15.9.2015   gogo   Chceme jet do Budkova u MB-prosím roste tam něco?

Vysočina

15.9.2015   Janka   Zdravim chodim na houby od začátku září témeř každy den a s prázdnou jsem zatím domu nepřišla vždy tak kolem 20 praváku ale včera konečne plny kos krasných velkých a zdravých praváku jinak suchohřiby jsem v lese zatím nepotkala a myslím si ze kdzbych nemusela chodi s kočárkem našla bych toho daleko vic :-)

Vysočina

15.9.2015   radek    víkend-výlet na chalupě u Pelhřimova,návštěva lesa,ale vůbec nic,les je úplně prázdnej.I když vyrazily muchomůrky červený tak to by mohla být předzvěst trochu lepších časů-snad,a dvojčata růžovky jinak vůbec nic.Je pěkně mokro tak jen doufat a věřit.

Vysočina

14.9.2015   JirkaZR   Dneska na tajných místech 10 velkých, zdravých hřibů smrkových, půl koše růžovek, 3 suchohřiby a hrst lišek. Jinak celkově v lese skoro nic není.
Dnešní rarita - 2 ks žlutých kovářů, které jsou velmi vzácné. I když na tomto místě rostou pravidelně a mezi normálními kováři

Vysočina

14.9.2015   Dika   Les je doslova posetý muchomůrkami královskými-nádhera.Našly se i růžovky,pět kovářů a třinást zdravých praváků.

Vysočina

14.9.2015   Ronson   Včera (neděle) les na Jihlavsku 32ks.praváků ve třech lidech.Jinak nic jiného jsme nenašli.
Ať se daří.....

Vysočina

14.9.2015   Wiki   Cikáne ty ale cikáníš!!!To jsi ty kováře a masáky viděl na lonském obrázku nééé?

Vysočina

14.9.2015   Cikán   Vysočina, Bělá, Tasice, Třebětín, za dvě hodiny cca 10 kovářů a 12 masáků. Jinak nic... Aspoň jsem měl letos poprvé(a snad ne naposledy) míchanici.

Vysočina

14.9.2015   rejnok   Včera u Lipnice nad Sázavou jeden krásný velký zdravý pravák s jedním miminkem. Jinak nic, jen pár pěkných muchomůrek.

Vysočina

14.9.2015   Jerry   Vypadá to,že měšťáci a nejen oni chtějí zlikvidovat nejedlé či jedovaté houby.Jenže to jiom nepomůže,naopak Bůh lesa se jim za to pomstí v tom smyslu,že se otráví zdáním jedlé houby anebo něco horšího.

Vysočina

14.9.2015   koko   Mezi Radostínem a Vepřovou akorát 3 muchomůrky.

Vysočina

14.9.2015   kvíkvek   ???? Jak to vypadá s houbami v okolí Želivu resp. Červené Řečice ???? Je v lese napršeno nebo sucho ???? Díky za info

Vysočina

14.9.2015   jale   Ještě jsem se nesetkal s tím, že by nějaký skutečný houbař ničil v lese jakékoliv houby. To může dělat snad jen člověk s totální neznalostí role hub v lese -a že jich, buhužel, chodí do lesa "na houby" víc než dost.

Vysočina

14.9.2015   R2   Proč ničit houby v lese? Vždyť to co tam vyroste tak to tam patří. To že houba je nejjedlá přece neznamená že jí nemůžou jíst třeba zvířata....

Vysočina

14.9.2015   Martina   v Sobotu jsme byli u Velké ceny, ve třech jsme našli asi 4 babky :-D, pak jsme se posunuli k Domašovu (u dálnice), spousta růžovek, jinak jen asi 4 praváky, pak u Velké Bíteše opět hromada růžovek, pár kovářů, babek a suchohřibů, za asi 4 hodiny v lese v košíku skoro nic nebylo (páč růžovky nesbírám).. :-(

Vysočina

14.9.2015   Aleš   Nejedlé houby nestačí rozkopat, zkus je zničit pomoc fungicidů, normálně to koupíš. Tohle mě radil pan Laštovička, velký pan houbař, který takhle likvidoval místa nejen kříšťů, ale i hořčáků nebo červených mochomůrek

Vysočina

13.9.2015   R2   Jardo tak to jsi kokot no...

Vysočina

13.9.2015   Hmm   Hřibovité ustaly (vyjma několika kovářů) a rozjely se růžovky. Jestli to je následek sucha co bylo... Jinak teď v lese podmínky vypadají skoro optimálně.
Ale spokojenost, houby se najít dají a aspoň v lesích nejsou zástupy "takyhoubařů".

Vysočina

13.9.2015   Jarda   Dneska v lese u Vepřové, vůbec nic ani žabinka. Jen v jedné příkopě bylo asi tak 20ks chříšťů. Nechápu proč nic není ale chříště vyrostou... Všechny jsem je rozkopal aby se tam nemnožili zmetky hořké

Vysočina

13.9.2015   Pr!nc   V pátek lesy kolem Křemešníku - 3 pravé hřiby, 1 kovář a 1 růžovka.
Uvidí se, co následující týden, zdá se, že v lese napršeno je.

Vysočina

13.9.2015   Škorpion   Včera odpoledne Radotín asi 4 hodiny v lese 4 krásný hřiby,2 kováře,2 masáky a 1 ryzec.V lese plno lidí a hodně sucho chtělo by zapršet.Všem houbařům přeji hodně štěstí.

Vysočina

12.9.2015   Mio   Dnes Lesy Popice..kuřátka kuřátka a zas jen kuřátka..jinak ani okrájená noha..na závěr jeden okousanej hřib....sucho :-(

Vysočina

12.9.2015   anet   Dnes Věžná,Rožná a plný košík hub. 3 velcí praváci,1babka, 2růžovky a 4 suchohřiby.

Vysočina

12.9.2015   Majky   Zdravim,vcera jsem byl v lesich u Heraltic a pak u Svatoslavi a zatim nic moc jen par kuratek(lisek)

Vysočina

12.9.2015   alena    rostou huby na vysočině

Vysočina

12.9.2015   Jana   Dneska okolí Pernstejna a plný kosik za hodinu a půl. Hribky, kováře,kozaci,růžovky a kotrc. Na kosu to není, ale kdo hledá najde. Spokojenost.

Vysočina

11.9.2015   eva   byla jsem 3 dny na Vysočině - prošla jsem lesy v okolí Nížkova, Vepřové a Račína a nezahlédla jsem ani jednu houbu, pod vlhkým jehličím je suchá zem, jestli nebude pršet hodně, tak to nebude dobré....

Vysočina

11.9.2015   PETRUNKA   Ahoj houbaři, dnes jsme navštívili náš oblíbený les u Chýnova - 2 velké krásné hřiby, 2 panské, 4 kováři a 1 velký kotrč

Vysočina

11.9.2015   peta   Chci se zeptat jak je to v Heraltických lesích, rostou?

Vysočina

11.9.2015   Monika   Ahojte, nebyl jste teď někdo v lesích mezi Křižanovem a Ostrovem nad Oslavou? Rostou tam? Chtěli jsme tam zajet, ale nevím, jestli to má smysl. Díky!

Vysočina

11.9.2015   ds!   Dneska opet Konikov. 3h a spusta kilometru a ani tuk. Pak na par desitkach metru pul kose. Pravaci, suchohribky a jeden kovar. Je to kombinace znalosti lesa a hlavne stesti. Zadne zne.

Vysočina

11.9.2015   Verunka   Včera kousek od Velké Bíteše cca hodinu v lese: 1 krásný velký praváček, 1 babka a 4 růžovky :)

Vysočina

10.9.2015   Šárka   Tak dnes v lese u Žďáru - a ani jedna prašivka..

Vysočina

10.9.2015   Libuš   Dnes kolem Vlkova. Pěkně napršeno, ale nic moc. Pár praváků a růžovek jen v jedné lokalitě. Jinak vážně nic. Nejsou ani babky a hřib hnědý. Chtělo by to asi teplejší noci. Musíme ještě počkat.

Vysočina

10.9.2015   Hans   Ahoj,roste něco kolem Svratky,Milovy?

Vysočina

10.9.2015   Hans   Ahoj,roste něco kolem Svratky,Milovy?

Vysočina

10.9.2015   romík   kolem Bíteše ani ťuk

Vysočina

10.9.2015   Marek   Jak to vypadá kolem Velké Bíteše?

Vysočina

10.9.2015   Komrs   Pelhřimov - Lipice - ani ťuk

Vysočina

9.9.2015   CHE   Pohled - Havlíčkův Brod - 2 hodiny-zhola nic - jen nakonec bouřka a prudký déšť !?!?

Vysočina

9.9.2015   Rostislav   Pro Alenku a Evu, kam prosím vás chodíte u toho Žďáru?? už jsem byl na dvou místech u Žďáru v lese a pokaždé jsem našel koš praváků jak 5.9. tak dnes 9.9. a tím myslím lesy přímo u zr. Teď v sobotu jdu zase. Chce to chodit na vlhká místa hlavně houští, mechy, tráva dá se říct že v lese jako v otevřeným se toho moc najít nedá :)

Vysočina

9.9.2015   Zdenda   U Rokytnice: klouzky, růžovky, praváci. Celkem asi 30 ks houbiček.Vše nalezeno cca 10 m od potůčku. Jinak nic.

Vysočina

9.9.2015   eva   Kolem Žďáru nad Sázavou 3 plné koše praváků.To byla paráda.Jenže to byl jenom sen.V LESE ANI PRAŠIVKA.

Vysočina

9.9.2015   komls   Ja byl jiz v patek 4.9. a po projiti svych mistecek na Pistove jsem domu donesl platenku plnou vzrostlych a zdravych pravaku...Jestli vydrzi prehanecky, pristi tyden jdu s kosou:)

Vysočina

9.9.2015   Jana   Nevíte někdo, jak je na tom Pernštejn a okolí?

Vysočina

9.9.2015   Petule   Havlíčkobrodsko - 3 kováři, 2 hřiby smrkový a spousta klouzků.... super

Vysočina

9.9.2015   vášnivý houbač   /jura/ u Dolní rožínky nedoporučuji vůbec hříbky sbírat, budeš svítit :)

Vysočina

8.9.2015   Budkov   Každý rok jezdíme na ten flek-uvidime

Vysočina

8.9.2015   jura   zdarec, jak to vypadá u dolní rožínky,ví někdo?dík.

Vysočina

8.9.2015   Petr   HB 1 krásný pravák, 6 růžovek, 2 kováři, 3 smrkový. Ještě sucho, spíš nízké smrčí...ve vysokém ani prašivka.

Vysočina

8.9.2015   Dolf   Dnes v okoli velkeho mezirici az na dve shnile babky uplny prd....ale i tak se psem krasna prochazka :)

Vysočina

8.9.2015   Pr!nc   Nejprve v lesích kolem rybníka Hejlov (několik km od Pelhřimova) - v lese až na 1 křemenáče, 1 kováře a několika přestárlých praváků nic. Poté přejezd do lesů pod vrch Křemešník (asi 10km od původního místa). Tam by to bylo lepší, ale přišel jsem pozdě a někdo mi vybral odhadem 40-50 smrkových hřibů.
Dost to záleží na typu lesa, ale na Křemešník se pojedu ve čtvtek podívat znovu, tam to vypadá nadějně.

Vysočina

8.9.2015   xy   dobrý den, nevíte jak to vypadá v okolí Děkanovic? jedu na dovolenou tak jestli se mám těšit nebo si vzít knížku na čtení :-D

Vysočina

8.9.2015   ds!   Dneska jsem rano vyrazil k Dlouhemu - tam kde jsem byl v sobotu a neco nasel. S klidnym srdcem uklidnim vsechny co doufali ze uz to vypuklo. Nevypuklo. Od soboty pribyli 3 klouzci. O hribka jsem nezavadil. A neroste ani nic jineho. :(

Vysočina

8.9.2015   Jana z VM   Zdravím! Tak jsem myslela, že vyrazím na houby, už žádné z loňska nemáme, a prý je to naprosto zbytečný. V okolí Radostína nad Oslavou nic není. Jen pár aut a mopedů u lesa těch, kteří doufají.......

Vysočina

8.9.2015   Poutníček   Včera půl košíku růžovek, hrstka lišek, jeden kozák a jeden pravák....

Vysočina

8.9.2015   Poutníček   Včera půl košíku růžovek, hrstka lišek, jeden kozák a jeden pravák....

Vysočina

7.9.2015   KLOKLOM   okolo Vepřové a Račína roste HOVNO... nelezte tam,je to škoda času...

Vysočina

7.9.2015   ok   V sobotu jsem našel asi tucet smrkových hříbků - ca 10cm. Zítra to zkusím zase.

Vysočina

7.9.2015   Mateop   Neví někdo jestli rostou Budkov-Lomy?

Vysočina

7.9.2015   Poutníček   Včera půl košíku růžovek, hrstka lišek, jeden kozák a jeden pravák....

Vysočina

7.9.2015   Vojtěch    Nevíte někdo jak to vypadá na Chotěbořsku?

Vysočina

7.9.2015   Vojtěch    Nevíte někdo jak to vypadá na Chotěbořsku?

Vysočina

6.9.2015   martinapa   Havlíčkobrodsko: jeden les - spooousty kovářů,druhý les - nic,louka - vatovce :-)

Vysočina

6.9.2015   Malina77   Dneska jsem byl u Velké Bíteše-půl koše hub,z toho bedle,suchohřib, praváci,klouzci,babky a růžovky

Vysočina

6.9.2015   peťánek   Nevíte někdo, jak to vypadá v okolí Sněžnýho nebo Kadova?

Vysočina

6.9.2015   Anča   Dnes jsem byla u Lisku, Kolonie Marie, a našla jsem jen pár ruzovek a babek a dva hřiby smrkový..ale byly tam už odřezky, možná to za víkend bylo už probrany. Ale jak tu už někdo psal, rostou hlavně ve vlhčích mistech, na jemne trávě.

Vysočina

6.9.2015   Hmm   Alenka - inu rostou, ale jak píší ostatní, je to hodně lokálně.

Vysočina

6.9.2015   carisma   dnes Dlouhá Brtnice jeden hřib smrkový a tři kováři sucho

Vysočina

6.9.2015   Libor   Velká Bíteš - 2 koše masáků a hříbků jen asi 10ks. Jednou tolik jsem tam toho ještě nechal ležet, nebylo to kam dávat.

Vysočina

6.9.2015   Alenka   Nějak to nechápu, píšete že rostou, já jsem včera chodila celé odpoledne po lese v okolí Žďáru a nenašla jsem vůbec nic

Vysočina

6.9.2015   Děde   Všechny zdravím. Dnes V.Bíteš. 1 hřib kovář, 1 kozák a 6 klouzků. Snad v příštím týdnu bude lépe...

Vysočina

6.9.2015   Hralik   Tak jsem byl včera v jednom lese (cca 10km) a pouze 3 křemenáče a to ještě před lesem. Poté v druhém (cca také 10km) na svých místech a půl koše ale vždy mimo místa. Zatím to roste spíše pod svahama, kde se nahromadilo více vody.

Vysočina

6.9.2015   ds!   Asi tak jak rika filip 1984. Pokud neznate mista, je zbytecne si zatim delat nadeje. A i pokud znate, je to porad bud a nebo, jestli uz tam nekdo nebyl.

Vysočina

5.9.2015   filip 1984   Úsobí - koš klouzků, kovářů a křemenáků...chce to ale znát místa, ve velký části lesa vůbec nic

Vysočina

5.9.2015   Pikaču   Dnes u Velké Biteše za dvě hoďky pul koše kovářů,pár klouzků jinak nic pořád moc sucho..

Vysočina

5.9.2015   Hmm   Jak jsem psal, tak teď jsem našel celou generaci mladých a malých praváků, který zaschli... Ale našlo se i pár vzrostlých kousků (a stop po ostatních houbařích), celkem dost kovářů a pár křemenáčů (sežraných od zvěře až na nohu). Nu a na kraji lesa klouzky sličné...

Vysočina

5.9.2015   Rostislav   Dnes Žďár nad Sázavou. Taška a půl, lišky růžovky občas babka, poměrně dost kovářů ale nejvíc praváci. Cca 2 hod v lese rostou jen na vlhkých místech a v houští dá se říct ze v lese skoro nic.

Vysočina

5.9.2015   ds!   Dneska u Dlouheho (NMnM) 3 pravaky, 2 suchohribky, 15 klouzku a 8 kovaru.
A to jsem jeste nasel asi 6 prerostlejch a cervama sezranejch pravaku :/

Vysočina

4.9.2015   Ronson   Za hodinku 58 kusů práváků.
Prostě: Už to vypuklo velebnosti.........

Vysočina

4.9.2015   M   Máme rostou kačenky, babky a hřiby kováři :-)Neskutečný byla jsem dneska až v šoku :-)

Vysočina

4.9.2015   kloklom   Kájo,di do prdele ,ať křičíš jak chceš všude roste HOVNO...

Vysočina

4.9.2015   Kaja   Ahoj houbaři,
máte někdo nějakou zprávu pro okolí (do 20 km okruh) Pelhřimova?

Vysočina

4.9.2015   Kaja   Ahoj houbaři,
máte někdo nějakou zprávu pro okolí (do 20 km okruh) Pelhřimova?

Vysočina

4.9.2015   Kaja   Ahoj houbaři,
máte někdo nějakou zprávu pro okolí (do 20 km okruh) Pelhřimova?

Vysočina

4.9.2015   Kaja   Ahoj houbaři,
máte někdo nějakou zprávu pro okolí (do 20 km okruh) Pelhřimova?

Vysočina

4.9.2015   zuzankaaa   Stonarov, Hladov ani houba...

Vysočina

4.9.2015   Kaja   Ahoj houbaři,
máte někdo nějakou zprávu pro okolí (do 20 km okruh) Pelhřimova?

Vysočina

4.9.2015   Kaja   Ahoj houbaři,
máte někdo nějakou zprávu pro okolí (do 20 km okruh) Pelhřimova?

Vysočina

4.9.2015   Kaja   Ahoj houbaři,
máte někdo nějakou zprávu pro okolí (do 20 km okruh) Pelhřimova?

Vysočina

4.9.2015   Eva   Ahoj všem. Jak to vypadá s houbami v okolí Třebíče, ví někdo?

Vysočina

3.9.2015   Petr   Okolí HB, dnes okraje lesa sem tam klouzek, v lese ještě sucho. Viděl bych to tak 14 dní a mohl by se nějákej ten pravák taky ukázat. :-)

Vysočina

3.9.2015   nmnm85   Rostou, okolí Kadova za hodinu koš praváků :)

Vysočina

3.9.2015   nmnm85   Rostou, okolí Kadova za hodinu koš praváků :)

Vysočina

3.9.2015   Eva   JirkoZR, jak do vypadá v okolí Žďáru, Račína atd? díky za zprávu

Vysočina

3.9.2015   Jk   Nevite jestli uz rostou kolem 9.krizu u velké bitese?

Vysočina

3.9.2015   ds!   Vcera u Dlouheho (NMnM) 4 mali klouzci, jinak nic. Michovy (NMnM) jedna bedla.
Dneska Konikov (NMnM) 3 mali a jeden velkej pravak. Take nekolik klubajicich se ruzovek.
Konikov vypadal zatim nejlepe. Tzn roslo tam aspon dost prasivek, ale ty predchozi dva lesy temer nic.
Asi pockak tak tyden, nez to zkusim znova.

Vysočina

3.9.2015   Mushroom   Jak vypadá situace v okolí Pelhřimova a Horní Cerekve?

Vysočina

3.9.2015   majzl   Okoli Humpolce rostou pravaky, jen to chce hledat na vlhcim miste, treba u potoku.

Vysočina

2.9.2015   garfield   Dnes na sever od V.Meziříčí 11 praváků a 14 klouzků.Ani jedna houbička nebyla červavá.Pěkný lov,houbaři!

Vysočina

2.9.2015   Hmm   O víkendu mi přišlo, že začínají, včera leda že začínají zasychat...

Vysočina

2.9.2015   piga   Ahoj houbaři,byl jste někdo v lese v okolí Světlé nad Sázavou? Roste tam už něco?

Vysočina

2.9.2015   radek555   včera, Pokojov - začánají praváci....jinak sem tam koloděj a klouzek. Po té Jívoví a oblast kolem Velké Bitíšky - hřiby smrkové, sem tam kozáci. Vše začíná, můj názor, jakmile spadne nějaká voda, do týdne budou ty pravé houbařské žně.

Vysočina

2.9.2015   Nat   30. 8. - Veselá, okr. Pelhřimov - jediný klouzek, jinak ani prašivka :-(

Vysočina

2.9.2015   Děde   V.Bíteš. Ráno nám trochu zapršelo,(1,4mm)tak jsem zašel na chvilku do lesa. 10 klouzků, 1 hříbek. Chce to další vodu...

Vysočina

2.9.2015   Nat   30. 8. - Veselá, okr. Pelhřimov - jediný klouzek, jinak ani prašivka :-(

Vysočina

1.9.2015   ds!   Dle doporuceni jsem se zasel podivat na bedle v okoli Zvole. Prosel jsem sva mista, ale jsem nasel jednu jedinou. Slabota.

Vysočina

1.9.2015   Anonym   Předevčírem u Počátek 4 kotrče u jednoho pařezu. Největší měl rovná 2 kila. Les je ale totálně vyschlý. Mimo výše zmíněného úlovku ani prašivka...

Vysočina

1.9.2015   nmnm85   Včera okoli NMnM resp. Koníkov, 3 babky jinak sucho a sucho

Vysočina

31.8.2015   Miloš   Dnes u Hamrů nad Sázavou během procházky 3 bedle a 1 klouzek, v lese obrovské sucho, ani žabina...

Vysočina

31.8.2015   kadovanek   dnes V.Bites cca 25 pravaku a 3/4 kose bedel a lezou klouzci

Vysočina

31.8.2015   děde   Dnes V.Bíteš. Velké sucho, cca 20 klouzků,1 bedla.

Vysočina

31.8.2015   karels48   Mezi Žďárem a Přibyslaví. Les úplně prázdný. Čtyři malé Lyštičky jsem tam nechal.

Vysočina

30.8.2015   Veronika   V. Bites za hodinku cca 50 smrkovych hribu a plny kos hribu kovaru. Radost obrovska.

Vysočina

30.8.2015   Libor   dnes okolí Velké Bíteše 2 koše hub - asi 100 hřibů smrkových, zbytek masáci. Všechno zdravé houby bez červů. Roste lokálně, v mladším smrčí

Vysočina

30.8.2015   filip 1984   Úsobí - 5 hříbků, 20 klouzků

Vysočina

30.8.2015   Black   V. Bíteš: nic,sucho

Vysočina

29.8.2015   Hanka   Dnes na Vysočině kolem potoka vůbec nic. Minulý rok to tam bylo na kosu, ale letos sucho a ani prašivka. Teď v TV někdo ukáže hříbky a všichni vyrazí do lesa. No tak to přeji pěknou vycházku, ale houby nečekejte. Alespoň ne na Vysočině.

Vysočina

28.8.2015   Mates   Masére, míň masíruj a víc přemejšlej!

Vysočina

28.8.2015   TOSA_INU   ->maches: jak příjemné je číst komentář, kde kromě hormonů ovládají jedince i mozek a srdce. Díky za to!

Vysočina

28.8.2015   TOSA_INU   ->maches: jak příjemné je číst komentář, kde kromě hormonů ovládají jedince i mozek a srdce. Díky za to!

Vysočina

27.8.2015   ds!   Byl jsem vcera na obhlidnout u Noveho Mesta (Michovy) a nic. Hodne sucho. Jen par prasivek. Obavam se ze any ty deste minuly tyden tomu moc nepomohly.

Vysočina

26.8.2015   garfield   Národe houbařský,asi odložíme letos košíky a maskáče a vrhneme se na nákupní vozíky v supermarketech.ono na té změně klimatu něco bude pravdy.Ale pohoda.Ty hlívy a žampece z pěstíren jsou zdravé,jen se s lesními houbičkami nedají srovnat,bohužel...

Vysočina

25.8.2015   ds!   V nedeli na louce u Moravce nekolik vetsich zampionu. V lese jsem jeste nebyl.

Vysočina

25.8.2015   Houbař amatér   Je mně líto, že jsem zapomněl poděkovat i Matesovi a dodatečně tak činím.

Vysočina

25.8.2015   maches   Zdravím všechny,

jde vidět, že nerostou viz debaty níže, jestli se debatami dá tak nazvat. Útočníci, zajděte si alespoň na tu procházku, třeba se ve Vás vzbudí ta dobrá stránka...jako je snad ještě tahle-)

Přeji všem pohodu. M.

Vysočina

24.8.2015   mgrnovak   Zdravím,v sobotu jsem prošel lesy okolo Martinic u Velkého Meziříčí a ani prašivka, avšak na louce u prostřed vesnice se klubalo několik málo bedel. Uvidíme. Zdravím a lesu zdar

Vysočina

24.8.2015   kuliočka   Houbaři amatére, sleduju tady diskuzi a musím tě pokárat, že jsi v posledním komentu poděkoval za zastání Nele, ale Matesovi jsi za jeho pokornou omluvu ani nepoděkoval. To není fér ani příliš pedagogické...
P.S.: normálně bych byla v lese na hřibech, ale že letos nerostou, sedim častějc u komplu a víc to tady sleduju.

Vysočina

24.8.2015   Houbař amatér   Nechci být ústředním tématem k analytickému pitvání mé osobnosti na těchto stránkách, protože mně to přijde zbytečné. Snahy rádoby houbařů s nízkým intelektem a obhroublým chováním a jednáním mně nepřijde zajímavé, ale spíše směšné či politováníhodné. O svůj "intelekt" nemám žádnou obavu a rozhodně není důležité ho na těchto stránkách zmiňovat a ho odkrývat. Jsem přesvědčený o tom, že na těchto stránkách není důležité, kdo má kolik vysokých škol, nebo zda nemá žádnou školu. Jsme si na těchto stránkách i v přírodě všichni rovni a není důvod se povyšovat na druhé a urážet je. Tím dává problémový pisatel najevo, s kým máme tu čest a co od něj můžeme očekávat. Skrytý za anonymitu stránek si troufá škodit a urážet, ale možná tváří v tvář by byl v rozpacích a raději by se stáhl a odpustil by si vyvolávat konflikt. V každém případě ti ale Nelo upřímně děkuji za "zastání". V každém případě přeji tobě, ale i kontroverznímu houbaři Johny Punkovi a dalším milovníkům přírody na podzim slušné nálezy hub, protože ty nás jistě všechny spojí názorově dohromady a uspokojí alespoň na chvíli naši touhu po životě v podobě, jakou si ji sami přejeme mít.

Vysočina

23.8.2015   Nela   Houbaři amatére, úplně mi bylo trapně za slova Johny Punka. Nechápu, že i houbař může bát takto zakomplexovaný, že musí být hrubý. Ani se neomluvit za ,je také dobrá zbabělost. Čáry máry...ať Johny Punk nenajde letos žádnou houbu :-)

Vysočina

22.8.2015   Mates   houbař amatér: hluboce se ti omlouvám, že jsem ti přiřadil nižší IQ, než ve skutečnosti máš a přeji ti, abys už brzy našel svou první letošní ztopořenou bedlu.

Vysočina

20.8.2015   Houbař amatér   Liško a Dejfe, díky za vaši projevenou podporu. Netušil jsem, že na i tyto stránky chodí jedinci, které je třeba spíše litovat, než se na ně zlobit...Beru to tak, jak to je a nechávám to být v klidu. Přeji vám i jiným houbařům, kteří chodí na tyto stránky z ryze houbařských důvodů, abyste letos našli hezké houbařské úlovky.

Vysočina

20.8.2015   Dejf   Houbař amatér : Nic si z toho nedělej, lidi jsou hlupáci a nemají mozkovou kapacitu na tak "komplikovanou" konstrukci, jako je 14+2..:) Omluvu za jejich demenci očekávat nemůžeš..:)

Vysočina

20.8.2015   liska   Pro houbaře amatéra,kdo umí počítat,muselo mu to být logicky hned jasné

Vysočina

20.8.2015   Prdi   Rostou už hřiby v okolí Bíteše ?

Vysočina

20.8.2015   Johny Punk   Zdar lidi , má cenu vyrazit o vikendu na hřiby nebo ne ???

Vysočina

19.8.2015   JirkaZR   Právě mě soused přinesl 3 krásné kotrče kadeřavé. Vůbec nechápu, kde mohly v těch vedrech vyrůst...?!?!

Vysočina

19.8.2015   Lenka   V Křižanově napršelo 17-18.8 79l/m2

Vysočina

19.8.2015   Houbař amatér   Špatně pochopený text. Zmínka, že kdyby letos z důvodu veder již nerostly žádné houby a museli bychom si počkat až na další rok, tak mně to logicky vychází, že když jsme sbírali houby na podzim roku 2014 a budeme třeba muset, pokud bude letos skutečně pauza a nic neporoste, čekat až do podzimu roku 2016...Byl jsem špatně pochopen a není tedy důvod mě "chytat za slovíčka"...Předpokládám, že kromě této věci jsem vás již ničím dalším "nepoškodil" a není tedy důvod být na mě naštvaný, protože přece máme všichni stejný zájem si v lesích užít sběru hub a mít z toho i gurmánský užitek. Co se týče houbařské sezóny před rokem, nemohu si stejně jako vy také stěžovat, protože stejně jako vy jsem nacházel mnoho smrkových pravých hřibů, lišek, křemenáčů, ryzců ( trochu mně chybělo víc růžovek ) a v loňském září a v první polovině října roku 2014 jsem nacházel obrovské množství pěkných suchohřibů, které mám rád. Doufám, že deště, které v těchto dnech zalily Vysočinu, přinesou alespoň nějakou houbařskou úrodu, protože čekání na další rok by bylo pro nás všechny, co chodíme rádi do lesů, smutné.

Vysočina

19.8.2015   Johny Punk   Houbař amater: loni nic nerostlo jo ??? to jsi asi chodil místo po lesích po polích ne ??? ja našel takových hřibů že na mě matka držkovala ze už s tim nechce nic mít .... tak nekecej 'hovna'

Vysočina

18.8.2015   pepa   Vloni bylo podobný sucho jako letos a po deštích co bylo na podzim hub to se jen tak nevidí amatére-třeba se zázrak letos v září bude opakovat.

Vysočina

18.8.2015   Veri   Pěkně Mates :D

Vysočina

18.8.2015   Mates   houbař amatér: jestli jsi vloni nic nenašel, tak jsi opravdu amatér...

Vysočina

17.8.2015   Houbař amatér   Přátelé houbaři, píši na tyto stránky letos poprvé a přemýšlím nad tím, zda deště, které se nyní spustily, budou mít výrazný vliv na letošním růstu hub. Mám ale obavu, že by muselo napršet daleko větší množství vody, abychom se mohli dočkat i tak již značně zpožděné sezóny. Hlavně, aby nějaká vůbec začala. Po těch vedrech, která pustošila podhoubí v lesích, se začala naděje na letošní houbaření zmenšovat. Pokud opravdu existuje v přírodě nějaká spravedlnost a já doufám, že snad ano, měly by houby letos konečně začít růst, protože je na ně nejvyšší čas. I kdyby to mělo být až během září, můžeme být spokojeni. Čekání na houby po dobu dvou let je totiž neúnosné...

Vysočina

17.8.2015   vášnivý houbař   Na žďárku začalo pršet... Tak snad něco poroste už!!

Vysočina

17.8.2015   Jodiiik   Tak na Ledecsku uz konecne prsi, tak snad by o vikendu mohly zacit rust houby?

Vysočina

1.8.2015   Franta   Dnes jsem byl na Humpolecku a zatím nic. Jedna prašivka. Je stále sucho. Takže až po pořádném dešti.

Vysočina

31.7.2015   Jarda   Včera na Pacovsku 12 syrovinek a spousta lišek - vše ve vlhkém místě v mechu.

Vysočina

28.7.2015   radek555   Napsal by me nekdo, nebo spis prubezne informoval, zda rostou houby v lokalite Pokojov na Zdarsku? Dekuji moc...

Vysočina

27.7.2015   Malina   Už párkrát lilo jako z konve, tak snad se něco zadaří..už se těším na relax v lese a na ty krásný hříbečky :-) Zatím jsem nebyla, tak nevím, zda rostou, ale v těch vedrech spíš ne. Chystám se až ted o víkendu, nebo před ním...to už by snad něco mohlo růst.

Vysočina

22.7.2015   pepa   Dvě zimy nebyl nebyl pořádný sníh a vláha a ty loňský podzimní houby jak na Vysočině tak tady byl zázrak zázraků

Vysočina

22.7.2015   pepa   Tady na jihu Moravy je takové sucho že to leze na mozek i u mne na zahradě-hotovo i spodní voda není a uschli mně i dvě 15 letý jablůňǩy,o Vysočině/JI,MB/ se nedá ani přemýšlet kam jezdíme,suchá katastrofa...

Vysočina

13.7.2015   Jana   V aleji u Svratky sýrovec žlutooranžový, jinak v lese je sucho a nic neroste.

Vysočina

9.7.2015   pepa   Loni zimní i jarní sucho jako letos,pak po deštích od srpna houbový zázrak-těžko říct kdy se zázraky opakují...ale vysočině letos na podzim věřím...doufejme

Vysočina

2.7.2015   Pr!nc   Rychlá obhlídka lesa nedaleko Pelhřimova - V lese je bohužel sucho, a to ty největší horka mají teprve přijít. V lese se začínají objevovat nějaké holubinky (2 druhy neznám) a asi 10 holubinek namodralých, ale většina červavých již v nejmenším vzrůstu. Z hřibovitých hub pouze několik babek a na několika místech skupinky lišek, ale už začínají zasychat.


Vysočina

2.7.2015   pepa   Na zahradě mi už rostou něco jako špičky-to je vždy znamení,že se něco v lese objeví ale chce to pořádný déšť.

Vysočina

2.7.2015   Petule   Dnes ráno habersko - okr. Havlíčkův Brod sucho, pár suchých prasivek ... :-(

Vysočina

1.7.2015   Méďa   Na Žďársku v lese sucho, hrst malých lišek a jeden větší kovář...

Vysočina

29.6.2015   Dika   V celém lese jenom dvě růžovky a tři pošvatky.Jenom bříško bylo spokojené,dostalo značnou dávku borůvek.

Vysočina

28.6.2015   míla   Co Heraltice nebo Aleje, byl někdo? Na chatě mám moc sucho a cestou u lesa žádné auto, tak jsem ani neskákla do lesa, spousta jiné práce.... prosím dejte vědět. Dekuji vřele

Vysočina

28.6.2015   Lukyn   Zdravím dneska 3 hodinky v okolí MB a nic.. sucho..

Vysočina

26.6.2015   JirkaZR   Dneska - v parku u domu 1 babka, za ŽĎASem kolo malých lišek, u Sázavy 1 malý kovář u cesty a 1 velká růžovka v bučině. Tak byla na másle :)

Vysočina

26.6.2015   KarelZR   Pokus číslo 2.
26.6.2015 Hodinová procházka v okolí Žďáru. Ani jedna houba - ani prašivka.Ve Žďáře sice již zapršelo, ale zatím nic neroste.Odhaduji to na 3 týdny až měsíc.

Vysočina

25.6.2015   Iveta   včera Pacov na pelhrimovsku jeden kremenac,liska,babka a malinkej podhribek.tak snad uz brzo to vypukne

Vysočina

24.6.2015   PavelZR   Náruživý houbaři, nejez tolik vtipné kaše nebo už jsi našel i lysohlávky?

Vysočina

24.6.2015   KarelZR   24.6.2015 Hodinová procházka v okolí Žďáru. Ani jedna houba - ani prašivka.Ve Žďáře dlouho nepršelo.


Vysočina

24.6.2015   ferdik   naruživej houbaři a foto je kde?

Vysočina

23.6.2015   vn   20.6.2015 u Stonařova pár lišek a dva kováři

Vysočina

23.6.2015   náruživý houbař   Rostou, hurá dnes v okolí ZR plný koš praváků!! :)

Vysočina

20.6.2015   Pr!nc   Dneska při práci v lese u Hněvkovic na Humpolecku 1 hřib kovář.

Vysočina

20.6.2015   filip 1984   Úsobí - nic

Vysočina

15.6.2015   Sorka   I v okoli MB nema cenu na houby chodit-čekejme jak vloni na dest a teplo

Vysočina

15.6.2015   Lukyn   Zdravím mohl by mi někdo prosím Vás říct jak to vypadá v okolí Mor Buděk? kolik tam napršelo a zda se dá něco najít?

Vysočina

11.6.2015   JirkaZR   O minulém víkendu se mě podařilo najít 4 ohlodané kováře. V lese je ale děsné sucho...

Vysočina

9.6.2015   Jirmus   6.6 na Pelhřimovsku na hrázi rybníka starý hřib dubový

Vysočina

9.6.2015   Anonym   U Pelhřimova už rostou. Včera na krátké vycházce lesem pár babek a 3 kováři. Snad se to po nočních bouřkách rozjede ještě více...

Vysočina

8.6.2015   Dika   Letos první návštěva Vysočiny přinesla 8 kovářů.

Vysočina

24.5.2015   Black   Velká Bíteš-nic

Vysočina

20.5.2015   JirkaZR   Kováře zatím nejsou, celkově je to bída. Je sucho, vydatnější srážky se nám stále vyhýbají

Vysočina

14.5.2015   JirkaZR   Májovky už jsou, zdravé, ale je jich strašně málo, aspoň u nás ve Žďáru nad Sázavou. Zřejmě následek suššího jara.

Vysočina

6.5.2015   Eva   Dneska jsem na zharadě našla první houbičky klínovky svazčité. Bohužel u nás rostou v chomáčcích, takže jsou pro kuchyni neupotřebitelné

Vysočina

20.4.2015   Méďa   Na Žďársku vykukují první smrže z mulčovací kůry:-) Dotaz na Jirku ZR - dají se někde na Žďársku najít kačky? Díky za odpověď

Vysočina

12.3.2015   dědek   Uloženo dnes pro LB kraj!!

Vysočina

9.3.2015   ik    Přeji krásné jaro všem!! Poradťe,prosím,do jakého lesa vyrazit(listnatý,jehličnatý...)chci zkusit smrže či hlívu...?

Vysočina

5.3.2015   JirkaZR   Už mě rostou v květináči penízovky smrkové, šišky jsem sbíral před 14 dny.